Magsjukan över snart?

Efter att ha sovit i tre timmar så var det bara att gå upp med barnen idag på morgonen. Tack och lov så slutade Leo att kräkas vid 3 i natt, så nu är det bara att hålla tummarna för att han inte börjar igen och att ingen annan också kommer igång. Det värsta nu är väntan, för det var på onsdagen som pojken på förskolan kräktes och det tog ända tills natten mot lördag innan Leo kräktes första gången. Det betyder med andra ord att han inte kräktes förrän ca 60 timmar senare (!) Det betyder att om vi blivit smittade nu under natten så kommer vi kanske inte börja kräkas förrän onsdag eftermiddag/natt. Vilket dessutom också skulle vara om vi blev smittade nu. För om till exempel Oliver börjar kräkas i natt och vi blir smittade av honom, så kanske det tar ytterligare någon dag. Så det är som sagt var bara att hålla tummarna. Och OM vi nu blir eller blivit smittade så är det bara hoppas det bryter ut så absolut snart som möjligt.
 
I övrigt idag så har jag varit på ett möte och sedan har jag storstädat här hemma. Jag har rensat bland mina kläder och barnkläder, samt fotsatt med ommöblering och strukturering, Riktigt produktiv dag måste jag säga och sådant känns alltid härligt.
 
Idag bestämde jag mig också för att det åter igen var dags att lägga bort vågen under några dagar. Jag väger mig annars varje dag som de flesta av er säkert vet, men det kan också vara bra att ibland inte alls titta på vågen utan bara gå på kropp och känsla
 
 


Kommentarer
A

Usch för magsjuka.
Kram kram

Svar: Jag det är inte alls roligt =( Kramar
Linda

2013-04-15 @ 20:37:55
URL: http://motnyalivet.blogg.se
Lisa

Vitpeppar!! Jag tar alltid tio vitpepparkorn/dag, de dagar då det är risk att man kan få....*urk* magsjuka. Har funkat hittills. Å sen spritar jag händer dörrhandtag mm
Jag AVSKYR magsjuka! Hoppas ni andra klarar er!!

Lisa

2013-04-15 @ 22:17:44
URL: http://bidrottningen.bloggplatsen.se
Tina

Vi har alltid tagit 8-10 stycken svartpapparkorn.
Det har faktiskt hjälpt, men det är lite svårt att svälja för barn :(
Till och med för mig :(
Hoppas ni andra slipper magsjukan, det är inget vidare när man kräks.. Usch

2013-04-16 @ 01:34:40
Tina

*Svartpeppar*

2013-04-16 @ 01:36:15
Marie

Här äts det också vitpepparkorn i massor. Min Leo och Lilly åkte dit i förrgår med magsjuka och kan meddela att man är gode less då detta är typ 4 eller 5:e gången denna vinter som barnen får magsjukan. Kan meddela att sprita hjälper inte mot magsjukan utan det är tvål och vatten som gäller enligt smittskyddsmänniskorna. :) Hoppas ni kryar på er snart!

Jag är kraftigt överviktig och försöker så gott som det går att gå ner i vikt, det är tungt men det går sakta men säkert neråt iaf. Din blogg ger en verkligen motivationen att gå ner i vikt. Jag väger mig också varje dag, vet inte om jag skulle klara av att hålla mig borta från vågen, vet inte om det har att göra med att jag är rädd för att gå upp igen och genom att väga mig varje dag så ser jag att detta inte sker...En liten fråga till dig: Du känner inte att det blir ett måste att träna osv om du ser att du har gått upp något kilo?? Tänkte då man gått ner så många kilo att man blir fixerad på sin vikt???

2013-04-16 @ 09:50:20
URL: http://hormonmorsan.bloggplatsen.se
Cosmo

Du är så jävla duktig!
Jag får nog titta i din blogg varje dag så jag blir smittad av din motivation.
Slutade röka för 4 veckor sen och nu känner jag att det är dags att börja röra på mig oxå.
Behöver gå ner 20 kg.
Vet bara inte hur för jag har testat GI och visst funkar det men jag blev så jävla trött på att hela dagarna gick ut på att "laga mat, diska, äta, laga mat, diska, äta....."
O fattig är jag så några superdieter har jag inte råd med.
Vet bara att jag måste ner.
Har kämpat mig upp från botten psykiskt o glömde bort kroppen på vägen o nu när jag mår bättre psykiskt så kom det lite som en käftsmäll hur stor jag blivit... =(
Ska som sagt följa dig, du är så duktig!!!
Kämpa på! Kram

2013-04-16 @ 13:35:41
Angelica Leptin

Jag undrade om du kanske kan ge några tips på nyttiga maträtter om du kan och så vill jag berätta att tävlingen är avslutad och vinnaren är dragen gå in på bloggen och se om du är vinnaren, och för dem som inte vann finns det ett riktigt bra tröstpris! ;) Gå in och kika lycka till Linda!

2013-04-16 @ 17:42:53
URL: http://inreda.webblogg.se/
Therese

Jag har bestämt mig nu en gång för alla att jag verklige måste göra något åt min situation och jag vet att det går bara man vill (dock känns det som en lång väg) Min fråga till dig är då hur du hanterar siffrorna på vågen? Jag har svårt att låta bli att inte ställa mig på vågen ofta, samtidigt blir jag fruktansvärt besviken om det visar några +hg. Jag vet ju att dom + hg kan bero på vätska, kvinnovecka mm för det är ju inte så att det ökar för varje dag. Du förstår säkert hur jag menar...
Jag ska försöka låta vågen stå och verkligen bara väga mig en gång i veckan men om jag inte skulle lyckas med att låta den stå hur ska jag hantera siffrorna för att inte allt ska kännas så tungt?

Tack för att du delat med dig av din viktresa det inspirerar mig!

2013-04-17 @ 10:30:49
URL: http://vagenarintealltidrak.blogg.se
Chilah

Tjena bruden!
Jag ville bara tala om hur enormt imponerad jag är avv dig. Vilken resa du har gjort! Vilken otrolig styrka! Jag antar att det måste krävts otroligt mycket energi och det är tyvärr allt för få som tar tag i sin övervikt. Du är otroligt vacker som du är nu!
Jag bloggar själv om bland annat viktnedgång, mat och min sjukdom, anorexia.
Hur som helst ville jag bara tala om att du är grym, du är en a de få, och du imponerar!
Kram!

2013-04-17 @ 20:09:18
URL: http://chilah.devote.se
Petra

Lätt att man fastnat framför vågen och väger sig varje dag.

2013-04-18 @ 07:24:08
URL: http://petraelisabeths.blogg.se/
Linda

När det går magsjuka på jobbet eller barnens förskola så äter vi popcorn.. Vi blir inte sjuka.. Mina barn 5 och 8 år har aldrig haft magsjuka och inte jag och min man heller..

Har hittat till din blogg och är mäkta imponerad. Vad duktig du är och har varit. Jag har testa de mesta för att gå ner i vikt utan att lyckas. Tänkte ha dig som lite motivation.. Hoppas det är okey..

2013-04-18 @ 19:48:14
Gentle Giant

Usch för magsjuka! Jag hoppas att ni snart mår bra igen!

Såg videon i förra inlägget. Så grym du är! :-)

2013-04-18 @ 20:43:42
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
A

Hur mår du? Hoppas att det har gått över.
Kram kram

2013-04-18 @ 21:09:10
URL: http://motnyalivet.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0