Långfredag och besök

Igår gjorde jag valet att ha min mellankille Oliver, hemma från förskolan. När vi kom dit var han ledsen och trött efter en morgon som från hans sida bara varit gnällig och i min tur då enbart irriterad. Vi passade på att ha det mysigt med en fika (jag åt inget), lite teckningsritning och sedan när Tomas kom hem till 12 så gick vi och åt på pizzerian. Jag åt pizza för första gången sedan jag kan minnas (glutenfri så klart så den är lite mindre än en vanlig) och det var verkligen så himla gott. Jag har ännu inte kunnat släppa helt på tankarna kring det här med kalorier -vilket jag tycker är bra för annars finns det nog en risk att man går upp i vikt, men nu menar jag oron för att jag får i mig för mycket kalorier när jag äter vissa saker. Efter pizzan började jag räkna runt i huvudet så gott jag kunde innan jag tillslut fick ge mig och bara acceptera att jag åt en pizza och det var inget mer med det.
 
Påsken har startat på allvar. Igår gick barnen påskgubbar och njöt sedan i fulla drag av "intjänat" påskgodis -medan trötta föräldrar också tillslut fick lite sofftid och återhämtningstid. Idag är det storstädning och matlagning som gäller, för ikväll så kommer mina föräldra, min syster med flickvän och min syster med fästman hit på påskmiddag. Jag tror det blir gott och mysigt och vi ser väldigt mycket fram emot detta. Sedan på kvällen stannar Sandra och Zalle nog troligtvis kvar med oss och spelar lite tv-spel, vilket alltid är så mysigt.
Imorgon blir det en lugn dag, med inget speciellt påskfirande. På kvällen kommer en kompis till Tomas hit och de ska arbeta i studion, medan jag är nere och hjälper min pappas kompis, på puben, som karaokevärdinna. På söndags ska vi sedan ut till skärgården och trägga Tomas släkt och ha påsklunch med äggletning. Det är en tradition som vi hållit vid varje år, dock brukar det vara på lördagen normalt. I år var det bara en del som inte kunde då och då får det bli på söndagen istället. Men det spelar ju ingen roll eftersom måndag är röd dag den också. Hur ska ni fira er påsk?
 
Oliver hemma från förskolan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0