Dags för gymmet och frågestund

Många frågar mig just nu hur jag har gjort för att tappa min vikt och en del frågar om jag är opererad. Svaret på det är att jag inte har opererat mig. Mina 75 kilo har jag tappat helt genom att äta allt i lagom mängd och röra på mig så mycket jag kan. Ni får gärna ställa alla frågor ni vill för jag kommer att köra en frågestund om ett par dagar. Ställ era frågor i kommentarerna
 
Idag har det varit en mysig dag med goda vänner och ikväll blir det en vända på Gym & Motion med Jessica för att bränna av ordentligt med kalorier. Jag ser fram emot att testa på Easyline så håll gärna tummarna för att vi får plats i gruppen idag.
 
 
Jag och Jessica idag på dagen
 


Kommentarer
Jess

Jaaa kom nu!!! Sitt inte å blogga sötnos ;)

Svar: Hihi tack för träningen det var såå mycigt!
Linda

2013-04-04 @ 18:51:56
☆ Maja

Vad är ditt tips till den som tänker att gå ner i vikt?

2013-04-04 @ 19:27:54
URL: http://fotochick.blogg.se/
Frida

Vill bara säga att du är helt fantastiskt duktig som klarat detta! Wow! Du får inte sluta blogga nu. Du och din blogg är min livlina många dagar då det känns tungt! Jag ska ned ca 45kg. Kan du kan jag brukar jag tänka! Kram på dig!

Svar: Åh men Gud så god u är! Jag ska självklart fortsätta att blogga =) tack snälla rara du!! Kramar
Linda

2013-04-04 @ 22:03:02
URL: http://lafridas.blogg.se
Eline

Kände du aldrig att du var riktigt sugen på att bara vräka i dig en hel pizza, en hel Ben & Jerry's eller en stor påse chips med dip? Jag känner det hela tiden... sen fortsätter jag att sköta mig ändå men jag kan verkligen gå runt i affären och drömma

2013-04-05 @ 13:18:50
ingrid

Hej! Du är ju helt galet duktig och jag fattar inte hur du kunnat gå ner så mycket på så kort tid.Jag har minskat mina portioner och försöker röra mej mycket men har bara gått ner 2 kg på 6 veckor.Känns som jag håller på att tappa tålamodet.Ska ner minst 25 kg.Kan du inte skriva en matsedel för hur en dag eller gärna en vecka ser ut för dej.Kram!

2013-04-06 @ 22:58:49
Mia

Jag är bara lite nyfiken på om du upplever att andra i omgivningen behandlar dig annorlunda nu, mot för när du bar på övervikten?
Känner du att du blir bemött på annat sätt ex när du handlar i butiker?


Svar: Ja det är tyvärr så att man blir bemött på ett helt annat sätt (jag i alla fall) nu än när jag var tjock. Jag får mycket mer respekt av folk nu känns det som och jag får aldrig konstiga blickar längre. Det är trist att det ska behöva vara så =/
Linda

2013-04-07 @ 12:20:56
URL: http://woodland.blogg.se
=)

Hur har det gått med all hud?Har den dragit åt sig med tiden?

2013-04-09 @ 14:01:09
Anonym

Grymt bra jobbat! Undrar om du kan ge lite träningstips, hur länge du träna, hur ofta i vecka m.m. Tack på förhand, kram!

2013-04-09 @ 14:10:16
Mikaela

Heej :) jag har en fråga gällande din viktminskning, du har ju gått ned en hel del vilket du ska vara sjuuukt stolt över. Men har det att du gått ner så mycket gjort att du har väldigt mycket lös hud. eller han den med när du gick ner så mycket?

2013-04-09 @ 14:34:36
Helena

Vilken fantastiskt resa du gjort, så ortroligt starkt och bra gjort av dig! Jag har en fråga och det är hur mycket du motionerat per vecka och per dag?
Härligt och inspirerande att läsa här!
Kram :)

2013-04-09 @ 14:57:52
Anonym

Jag har en fråga när du tränar vilket mat åt du?

2013-04-09 @ 14:59:30
Mamma Nilla

Hej!
Vilket kanon jobb Du gjort. Är själv oxå på en vilkresa, har precis börjat. Har gott ner nu ca 7 kg, ska bli ca 20-25 kg till. Har en fråga. Har Du massa överkotts hud eller har Du fått bort det oxå?
Mvh
Nilla

2013-04-09 @ 15:10:08
Emelie

Hej! Jag skulle vilja ställa en fråga! :)
Jag väger 111 kg och vill gå ner minst 30 kg. Så jag har börjat min resa och är mer pepp än någonsin. Är dessutom med i Viktklubb.se. Men min fråga till dig är, när du säger att du har ätit allt fast i lagom mängd, menar du att du ätit vanlig husmanskost då eller har du ändrar om din kost helt till massa "specialrätter" och sånt? :)

Är tacksam för svar :)

Mvh//Emelie

Svar: Jag har ätit vanlig mat som jag velat ha bara. Så kände jag för korv och pomfritt så åt jag det och ville jag hellre ha en sallad tog jag det =) Härligt med viktklubb.se! De är kanon!! Jag tror du kommer lyckas bra =)
Linda

2013-04-09 @ 15:19:11
Chriis

Hej! Tänkte fråga dit hur mycket tränade du i början? Hur lång tid tid tog det innan du såg resultat? :)

2013-04-09 @ 15:36:17
M

Hej! Jag har själv gått ner 42 kg på väldigt kort tid (också utan operation!) och undrar lite över hur du har gjort med löst skinn? Har du genomgått en operation för att få bort det eller har du lyckats så bra med enbart träning?

Tacksam för svar :) Heja dig!

2013-04-09 @ 16:17:13
Vicky

Jag är en tjej på 18 år och väger 70 kg. För ett år sen blev jag knäskadad. Jag har inte tränat fotboll och vart så aktiv med träningen sen dess så jag har gått upp en del i vikt och min mål vikt är 60 kg. Jag hat också bestämt mig för att sluta på fotbollen så vad borde jag göra?
Du är min förebild och du är så duktig som har klarat detta. :)

2013-04-09 @ 16:44:55
Melissa

Har du fått operera bort överflödig hud eller har det krympt ihop av sig självt?

2013-04-09 @ 16:55:03
URL: http://femtiofyllda.blogg.se
Sabine

Såååå imponerad! Grattis!!!
Har själv äntligen efter drygt 20 år tagit tag i mitt liv. 3 graviditeten gav mig många extra kilon, reumatism gjorde mig lat av all värk. Skaffade hund/hundar för 8 år sen som en början att komma ut å röra på mig trots ständig värk å med åren så minskade värken å jag har mer eller mindre kastat all medicin. Måste bero på motionen, även om värken finns där konstant.
Går på minst ett easyline pass i veckan å det är super kul. Försöker få med så många vänner å bekanta som möjligt. Ska följa dig på bloggen å bli inspirerad.

Grattis igen!

2013-04-09 @ 17:05:00
Elin

Hej! hittade hit genom ditt inlägg på facebooksidan biggest loser. Helt fantastiskt duktig har du varit.
Jag har nu kommit fram till att själv också göra en viktminskning. Tänkte höra om du har några träningstips/träningsprogram för fettförbränning. För det är väl mitt största problem...magen och dom härliga looovehandles man får. Väger idag ca 80 och tänkte mig ner mot 65 kanske är 164 lång så.

Ännu en gång otroligt inspirerande.

2013-04-09 @ 17:14:33
Sannixen - Mamma till Timmie <3

Jisses vad grym du har varit so gått ner så mycket :D

Har du några tips om man vill gå ner 5-8 kg? Jag vill verkligen de och har börjat med lchf men tror inte de är något för mig. Promenrar 1½ timme ungefär varje kväll men bara gjort de en vecka men tycker inte de märks heller. och gym har jag inte tid till just nu :(

2013-04-09 @ 17:14:40
URL: http://sannixen.bloggplatsen.se
Hillevi

Hej,

Måste få berömma dig!! DU är helt otrolig!!
Vilken kämpe!! Jag vill oxå ta tag i mitt tränande o äta bättre kost, utan socker o bullar.
Kan tänka mig att du har fått mycket beröm!! Men det är du värd 100 ggr om!!!

2013-04-09 @ 17:50:20
Anna

Du är helt fantastisk och en enorm inspiration! Det jag undrar är om du har fått operera bort någon hud eller om du klarade att "bli fast" ändå?

Svar: Tack snälla du! Jag har behövt operera bort huden på magen (se mina album på facebook eller i december här i bloggen =) ) Men det är mycket kvar. Dock stramar det upp sig också, så det inte ser för illa ut tack opch lov =)
Linda

2013-04-09 @ 17:57:51
Malin

Hej!
Hur tränade/åt du när du gick från 60 till 55? Jag vill absolut inte väga över 60, för det har jag aldrig gjort, men nu ligger jag på 62.. Visserligen har jag börjat gymma en hel del, så det är nog muskler, men jag vill ändå komma ner under 60-strecket. Hur ska jag göra tycker du? :)

2013-04-09 @ 18:12:52
Desse

Hej!
Är gym ett måste? Eller räcker det att te.x promeneara och dansa Zumba typ?

2013-04-09 @ 18:14:47
Gilgrace

Hej! Hittade din blogg via Facebook och måste säga du inspirerar mig och du bevisar att det är möjligt! Jag har varit överviktig av och till men tyvärr gått upp igen, höll på gå ner i vikt när jag började träna och ändra kosten, blev då gravid med barn nr 2 och det blev svårt att följa rutinerna. Nu är bebisen 4 månader snart och ammar, jag har börjat träna hemma och promenerar med vagnen för fullt, problemet är maten jag blir så hungrig dåjag ammar och då händer att jag äter fel saker eller små äter. Hur kan jag göra då jag ammar?målet är att kunna gå ner ca 30 kg

2013-04-09 @ 18:23:50
Gilgrace

Hej! Hittade din blogg via Facebook och måste säga du inspirerar mig och du bevisar att det är möjligt! Jag har varit överviktig av och till men tyvärr gått upp igen, höll på gå ner i vikt när jag började träna och ändra kosten, blev då gravid med barn nr 2 och det blev svårt att följa rutinerna. Nu är bebisen 4 månader snart och ammar, jag har börjat träna hemma och promenerar med vagnen för fullt, problemet är maten jag blir så hungrig dåjag ammar och då händer att jag äter fel saker eller små äter. Hur kan jag göra då jag ammar?målet är att kunna gå ner ca 30 kg och igen bra kämpat! Kram!

2013-04-09 @ 18:24:43
Anonym

Hur mycket kalorier ska man minska med ifall man vill gå ner i vikt?
Jag är 150 cm och väger 57 och äter ca. 1400 kcal om dagen och jag tränar också. :)

2013-04-09 @ 18:30:03
Eileen

Hej, jag är lite nyfiken på det här med överflödig hud. När man förlorat så mycket vikt som du har så är det ju väldigt vanligt att man har massa lös hud och så, har du det eller har träningen fått huden att anpassa sig bättre?
Otroligt starkt gjort av dig att gå ner så mycket utan operationer!

2013-04-09 @ 18:50:12
Namn:

Hej! Du är ju super duktig! Jag är en tjej på 13 år och jag skulle vilja gå ner 5 kilo! Jag väger 53 kilo och är 160! Har du något bra tränings tips eller något annat som gör att man bränner. Jag tränar fotboll 3 gånger i veckan och rider 1 gång! Jag vill bli lika smal som alla andra men har ett jätte sötsug! Tips på att bli av med söt suget? Tacksam för svar!

Du är en förebild!

2013-04-09 @ 19:22:34
Anonym

Har du mycket hud som hänger ??

2013-04-09 @ 20:03:59
Helena

Dum fråga, men hur får man tiden med två små barn och allt som ska hinnas med i vardagen... Hur länge motionerade du varje dag? Flera ggr om dagen?

2013-04-09 @ 20:08:00
jasmine

Kollat på dina före och efter bilder de är så grymt. Man får sån motivation att se hur andra har lyckats. Hur långtid tog de för dig att gå ner alla dina kilon och tog du nå träningstillskott? Beundrar dig mycket!:)

2013-04-09 @ 20:16:08
jasmine

Kollat på dina före och efter bilder de är så grymt. Man får sån motivation att se hur andra har lyckats. Hur långtid tog de för dig att gå ner alla dina kilon och tog du nå träningstillskott? Beundrar dig mycket!:)

2013-04-09 @ 20:17:02
Emma

Hejsan! Vill också bara säga att du är sjukt duktig och bra jobbat! Undrar bara hur du gjorde när det kommer till överskottshuden? Har du tränat mycket för att tona kroppen också eller är det något du kommer operera senare?

2013-04-09 @ 20:20:20
Heidi

Så utrolig flink du har vært! Du ser skikkelig hot ut, og jeg ønsker deg lykke til videre.
Selv har jeg gått ned fra 120 til 100, og har ca 30 kg igjen. Det jeg lurer på er hva du har gjort med all overflødig hud. Spesielt huden på magen. Jeg ser på meg selv at det ikke kommer til å bli pent når jeg går ned mer i vekt. Hva har du gjort?

2013-04-09 @ 20:40:01
Kamilla

Hej jag undrar efter din otroliga viktnedgång om din hud har hunnit med och stramat åt sig? Eller har du mycket lös hud?

2013-04-09 @ 21:21:47
Emma

Hej!
Jag är verkligen imponerad! Har själv väldigt mycket övervikt jag kämpar med, men ger mig f*n på att jag ska klara det utan operation. Tränar ganska regelbundet, och tappar sakta med säkert vikt. Men mitt problem är maten, så vad åt du för att gå ner? Några tips?

2013-04-09 @ 22:17:08
E

1. Hänger huden efter att du har gått ner så många kilo, eller har den hunnit ikapp?
2. Har du några bristningar från när du gick upp i vikt, och syns dom isåfall lika mycket nu?

Om du tycker att det är för personligt att svara i bloggen får du jättegärna maila mig istället :)

Jag är otroligt imponerad av att du har lyckats gå ner så många kilo på egen hand! Jag själv ska gå ner cirka 30 kilo och det här kommer verkligen peppa mig till att fortsätta :)

2013-04-09 @ 22:22:45
Helena Andersson

Duktig du är! Mycket bra gjort. Hoppas det håller också men fortsätter du att träna så går det säkert bra

2013-04-09 @ 23:43:01
Hanne Vassbø

ÅÅÅ ! Så gøy å se bilder i fra begynnelse til slutt. Du er så flink! Stolt av deg! Jeg er der du var når du startet, har et mål dette året på hvertfall 30kg. Har klart å gått ned 15 kg siden begynnelsen av februar. Men blir nok vanskeligere nå. Du kan jo komme innom bloggen min? Har nettopp begynt å blogge da:P Er så gøy å se at jeg ikke er alene om dette. Har du noen gode tips? Jeg er et skikkelig matvrak, så maten er sinnsykt vanskelig..Men det går. Men om du har noen effektive tips så tar jeg gjerne imot :D Du er flink! Stå på :D Hilsen Hanne

2013-04-10 @ 06:00:17
URL: http://nystartnyttliv.blogg.no
Mamasnest

Du är ett föredöme och din historia måste spridas! Tänk hur många personer där ute som skulle kunna göra samma resa och få ett nytt liv.
Jag har själv varit överviktig och gått ner till normalvikt, och jag vet att det inte är lätt, men att det går.

Grattis och kram

2013-04-10 @ 08:55:04
URL: http://www.mamasnestmum.blogspot.com
MP

Hej! Vilket fantastiskt jobb du gjort, du ser otrolig ut! Håller själv på och sliter, ska ner ca 25 kg. Funderar på, har du måst operera t ex magen efteråt för bristningar/lös hud? Helt ok omdu inte vill svara. =) Tack för inspirationen!!

M

2013-04-10 @ 09:32:02
Lena

Hej,
är full av beundran...
Jag undrar över huden som brukar bli för stor i förhållandet till kroppen, när man går ner så mycket.
Har du gjort någon sådan operation för överflödshud?
Mvh
Lena

2013-04-10 @ 14:33:25
lotta

vilket fantastiskt jobb du gjort - imponerad! du måste ha världens disciplin på dig själv. grattis!!!

2013-04-10 @ 14:36:54
kaffehörnan

Nu är du bloggens drottning stort grattis

2013-04-10 @ 23:07:14
URL: http://www.kaffehornan.se
Emelie

Vad härligt!
Tack så hemskt mycket för svaret! Du är fasen min idol ! Haha.
Ha det gott!

2013-04-11 @ 09:40:48
URL: http://putsvck.blogg.se
Johanna

Hej!
Jag undrar hur du har kunnat hålla motivationen uppe under hela viktresan. Jag har gått ner 10 kilo nu och ska ned 5 till men nu börjar jag tappa motivationen och blir mer och mer sugen på sötsaker och mat, så hur gjorde du för att hålla den uppe under en så lång tid? Och nu när du har nått din målvikt, hur gör du då gällande maten? Är du fortfarande lika hård? Unnar du dig mer sötsaker nu? Det krävs ju en del för att inte gå upp i vikt igen efter att ha gått ner..
Svara snälla! Kram! :)

2013-04-12 @ 12:57:23
URL: http://johannalindberg.devote.se
Johanna

Fel blogglänk på förra kommentaren! :)

2013-04-12 @ 13:00:17
URL: http://johannalindbergs.devote.se
anna

Kikade in på din blogg och måste säga att du är sjukt grym, bra jobbat,

2013-04-13 @ 23:34:50
URL: http://matkovich.blogg.se
Anonym

Hej!
Jag har många frågor jag skulle vilja ställa till dig men då tar de ett bra tag att svara. Gud vad du har varit duktig!:)
Jag gick ner förut på ca 13 veckor 18 kilo. Tränade och åt bra. Nu har jag dock gått upp ca 5 kilo igen och nu vet jag inte hur jag ska komma igång. Hur gjorde du? Och hur gör du för att va kvar på din vikt? Är du inte rädd att gå upp igen?
Skulle va tacksam för svar :)

Svar: GRATTIS till din tidigare viktminskning, det visar att du kan, så heja dig! Jag funderade på hur jag såg ut och på hur jag ville se ut. Sedan gck det av sig självt. Nu fortsätter jag att tänka på hur jag äter så jag inte ska gå upp i vikt =)
Linda

2013-04-15 @ 10:09:39
Lilly

WOOOOOOW!!!! GRATTIS!!!!Helt otroligt.

2013-04-22 @ 20:46:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0