Stress, cd och viktprat

God och solig förmiddag på er, jag hoppas solen skiner hos er också. Här ser det varmt och härligt ut ute (dock är det väldigt kallt). Det här blev en morgon som började lite väl stressig. Jag vaknade till av att Leo rörde sig bredvid mig i sängen och jag brukar alltid titta till på klockan det första jag gör och har de senaste dagarna vaknat ca 10-15 minuter innan klockan ska ringa (6.45) var på vi har gått upp. Idag var som tur var inget undantag vad gäller att titta till på klockan, dock var det en hel timmes undantag på tiden. Så 7.35 flög jag ur sängen och ropade att vi var tvungna att gå. Två barn och en bebis stod som frågetecken och Marcus tyckte att det var ju lördag så vad ska vi till skolan för? Men de snappade upp fort och även fast Oliver var trött och egentligen grät hela vägen till skolan så var de så snabba och duktiga att vi hann i tid till skolan innan Marcus började klockan 8. Måste själv säga att det var bra jobbat. Dock fick Oliver inte på sig de tjusigaste kläderna, jag slängde på mig gårdagens och en ful fleece och Leo fick strumbyxor, tröja och en höstoverall rakt över pyamasen. Marcus fick äta sin smörgås på vägen till skolan, men det gick ju det också och vad stolt jag kände mig när jag lämnat honom. Nu har vi hunnit vara hemma i 30 minuter och två hungriga grabbar har fått äta lite frukost. 
 
Idag är det som bekant fredag. Den här fredagen kommer det bli fullt upp. Jag ska träffa Tomas mamma för att förbereda en present till Tomas syster, jag ska hinna fredagsstäda och sedan ska vi hålla på att spela in en cd hela dagen. Vi skulle haft spelning imorgon på en stor fest men pga väder och location så var vi tyvärr tvugna att välja bort detta. Fördelen är att det var en grej för släkten så då fungerar detta. Hade det varit en bokad spelning så hade vi fått köra ändå. Nu tycker vi dock inte det är roligt att det blir inställt, men det fungerar. Kanske kan jag dela någon av låtarna med er här på bloggen sedan också.
 
I övrigt är det riktigt trögt med viktminskningen den här veckan (vilket fortfarande inte beror på slarv från mig med mat och träning, utan för att kroppen av någon anledning just nu inte vill) så den här veckan tror jag faktiskt INTE att det blir hela kilot minus. Men vi får se
 


Kommentarer
Gentle Giant

Bra jobbat imorse! Trist med spelningen men roligt med skivan! Vad är det för typ av musik?

Vad gäller vikten så bara hang in there. Förhoppningsvis är det bara denna vecka. Men skulle du nå en platå så vet du att jag och vi finns här för pepp!

Svar: Tack!! Det är all möjligt muysik och en del egen =) När vi spelar på fester och sånt så¨kan vi köra sånt som folk önskar, blandat med eget material och lite som vi redan har. Det brukar bli kanom.
Tack ska du ha, det värmer och känns skönt att höra <3
Linda

2012-09-21 @ 10:28:27
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
Pernilla

Usch, värsta sortens morgon. Men det var väldigt duktigt att ni hann i alla fall :)

Så du har också städdag idag... Jag fasar lite för min egen städdag som innefattar rensning av garderoben. Det är så jobbigt! Plus att halva garderoben av någon anledning ligger utanför i hela rummet, så jag måste samla ihop allt också. SUCK!

Svar: åååh men garderobsrens är inte det roligt? Jag tycker det är ju om jag märker att saker är för stora i alla fall =) Du kanske kan ha en tävling på bloggen och lotta ut nått plagg? Jag funderade på det ett tag men kom fram till sen att ni inte skulle kunna ha mina kläder som är för stora för mig, så det vore ju en trist tävlig. ELler så kanske du kan fota dem och lägga ut i bloggen och sälja? Haha!! Det där känner jag igen, jag är hopplös med det
Linda

2012-09-21 @ 11:32:40
URL: http://skinnyjeans.devote.se
EE

Ojoj, det måste verkligen ha gått undan imorse! Skönt att solen sken på er iallafall! Här på på västkusten regnar det för fullt :(

Svar: Ja, det var rekord kan jag säga haha! Ja resten av helgen har det bara regnat här... Hoppas du fick solen då!
Linda

2012-09-21 @ 13:43:13
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Minendie

Vad kul med skivan, dela gärna med dig här :-) Tråkigt med vikten men ibland släpper inte kroppen ifrån sig så mycket trots att man gör allt rätt. Det kanske kan ha med amningen och hormoner att göra? Om det inte händer så mycket på vågen till på måndag så tänk på det fantastiska jobb du har lagt ner och hur bra kroppen har jobbet med dig. En vecka med ett mindre resultat tar inte bort det. Kram

Svar: Tack! Ja jag ska absolut spela upp något för er hör i bloggen! Tomas ska göra lite klippningar i studion och sen hoppas jag han tillåter mig att lägga upp någon av våra egna låtar!. Ja du har kanske rätt... Jag får hoppas det i alla fall! Kram
Linda

2012-09-21 @ 14:38:46
URL: http://minendie.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0