Produktiv

Jag har hittills haft en ganska produktiv eftermiddag. Jag tittade in i Olivers rum och konstaterade att det inte längre var ett rum utan en soptipp. Japp, en soptipp absolut. Så jag bestämde mig för att fixa i ordning det innan barnen skulle hämtas. Dels för att det var lite väl mycket för Oliver att göra själv och Marcus och Oliver kan inte städa tillsammans eftersom det resulterar i att de leker och drar fram mer än det var innan (= det blir en soptipp istället för "endast" ett bombnedslag). Dessutom tänkte jag att det var dags för en ommöblering, rensning och ordentlig skrubbning av rummet. Man torkar ju av och dammsuger och så, men idag drog jag ut alla möbler och körde grovtvätten. Dessutom passade jag på att torka av dörren och garderoberna också. mycket nöjd, det blev väldigt fint tycker jag och jag gissar att pojkarna blir glada när de kommer hem. Idag ska de få köpa varsin film också, det kommer de bli glada för.
Imorgon kör jag samma rensgrej i Marcus rum. Där inne är det dock ganska städat för han är ju äldre och bättre på det där, men eftersom det ändå ska dammsugas och tvättas golv där inne nu så kan jag lika gärna gå in och köra i hans rum också. 
 
 
Nu är det dags att hämta grabbarna
 


Kommentarer
Pernilla

Du kunde ju skickat lite av den där produktiviteten till mig också. Jag skulle behöva röja överallt.. :(

Svar: euw, jag känner igen det där, jag skulle behöva det jag också. Hopplöst ibland nä'r det blir att man har mycket att göra, för då tycker jag nästan man blir lite förlamad =P
Linda

2012-09-25 @ 16:48:51
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Joline

Åhh va härligt att få lite nytta gjort! Kalasfint blev det!

Svar: Tack ska du ha! Ja jag älskar när man är klar och kan vara bara nöjd. Idag blir det mer städning
Linda

2012-09-26 @ 10:11:46
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0