Gnäll och foton

Jag måste erkänna, jag är så himla irriterad. Irriterad på min duktiga kropp, som jag egentligen bara borde berömma och vara stolt över. Men alla måste få falla lite ibland va? Utan att det för den sakens skull skall uppfattas som att man inte uppskattar det man fått eller gjort. Jag menar, jag älskar min stora viktminskning och jag förstår att jag inte ser ut som förut. Jag har förstått att det är en enorm skillnad så jag är verkligen inte otacksam, inte alls. Jag är bara just nu så himla irriterad. Om vi säger så här, det har gått en månad nu, en månad som inte varit som de andra månaderna då jag viktminskat. En månad som gått otroligt dåligt jämfört med de tidigare. Dels så har jag bara gått ned från 79,8 kg till idag på morgonen 75,6 (japp, ni hörde rätt. Min irriterande kropp valde att lägga på sig från de redan minimala minskandet av 75,4 - 75,0. vilket var gårdagens morgonvikt, till att gå upp och passera. Och jag åt ändå inte varken överdrivet mycket eller något underligt. Jag drack ingen läsk, ett glas champagne som välkomstdryck var det ända onyttiga så. Jag tog ingen fika. Det ända egentligen onyttiga var lite mögelost som jag åt) på en hel månad (ja, jag sa ju att det var rekorddåligt) och dels har jag bara tappat en cm här och där (smygkollade idag eftersom jag var så irriterad. Igår gör jag den ordentliga mätningen). Ändå har jag ätit precis som vanligt. Jag har alltså inte fuskat, ätit massa godis och onyttigt eller skräpmat. Jag har heller inte druckit alkohol och läsk eller så. Den ända skillnaden nu från tidigare månader (förutom att jag så klart väger mindre) är att jag inte har kunnat träna som jag brukar. Dels var jag sjuk i över två veckor (nästan 3 sammanlagt) och den här veckan har jag bara kunnat träna måndag, onsdag, torsdag och idag. Så nu har jag nog platåat jag också. Det är väl bara att inse.
 
Tomas tror det är eftersom jag gått ned så mycket och säger att det måste ju sakta ned någon gång och folk runt om mig påpekar att jag inte behöver jaga kilon längre eftersom jag inte längre är tjock. Men i mitt huvud så är det 15 kg kvar. Jag har ju satt som mål 60 kg och trots att jag vet att det är x-kilon med hud på kroppen (och jag vet inte om det är 1 kg eller 5 exempelvis) som jag inte kan ta bort utan operation eller att det drar ihop sig så känns det för mig som att det är misslyckat om jag inte går i mål på 60. Det är den där skiten med vikten ni vet, man är så himla inrotad på att allt över 70 betyder att man är tjock. Dessutom känner jag mig tjock när jag ser mig i spegeln. Men där vet jag dock att det beror på huden så jag kan tänka förbi det ganska bra.
 
Nej nu ska jag sluta detta sura och negativa inlägg med att i alla fall säga något positivt och det är att jag igår var på en second hand butik som finns här där vi bor och jag råkade snubbla över en så himla fin (och fräsch skall tilläggas) vinterjacka som jag köpte till mig. Jag betalade 50 kronor och det var det verkligen så värt.En rolig sak är att jag såg den hänga och sträckte mig genast efter den, men blev först så besviken när jag såg storleken eftersom det är en XS. Sen kände jag att jag kunde ju testa den och varför jag ens tänkte tanken vet jag inte, men det var ju tur för jag kunde faktiskt ha den. Jag vet inte riktigt hur det gick till men den passar. Nu lever jag ju inte i en fantasti för jag vet att det är skillnad på storlekar på olika ställen och olika plagg. I vissa plagg har jag 36-38 och i andra 40-42 och jag har ingen aning om vad Xs på Vero moda innebär i jämförelse med det, men det var en rolig känsla för vinterjackan jag hade förra vintern var i storlek 52-54 har jag för mig (eller om det är i form av xxxl, jag kan kolla det). En ganska fin modell också. Inte sådan modell jag skulle valt om jag köpt en jacka för 1000 kronor, men för 50 kronor definitivt.
 
Här kommer lite bilder från gårdagen, samt på jackan
 
God mat var det. Kycklingspett, rostbiff, sallad med fetaost, paj och potatissallad. Till detta bröd och mögelost
 
Gottbordet smakade jag inget ifrån
 
Inte fikabordet heller
 
Osten smakade jag på. det var faktiskt den godaste grönmögel jag ätit så det var det värt
 
Kom på efter att jag ätit lite att jag skulle fota min talrik
 
Det blev en kväll utan alkohol för mig (borsett från välkomsbubblet) eftersom vi hade barnen med och skulle hem sedan på kvällen)
 
Höstdekorerat
 
Lite vimmel
 
Min kära svärmor
 
Tomas
 
Jag passade på att be Tomas fota mig så ni skulle få se mig från annan vinkel än spegeln för en gångs skull
 
Leo var piggelin en stund
 
Men slocknade sedan på gästsängen
 
Och det här var vad jag hade på mig igår.
 


Och sist men inte minst min jacka för 50 ronor =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Gentle Giant

Riktigt snygg jacka, god mat, go'a männ'skor, och vacker Linda! Verkar supertrevligt!

Svar: Åh men tack fina du vad gullig du är! <3 vi hade supermysigt!
Linda

2012-09-23 @ 14:09:17
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
ZtorZillen

Hm...din kropp kanske har hittat sin trivselvikt..alltså att det börjar gå mer sakta för att du börjar närma dig "din" vikt?

Svar: Ja det är möjligt att du har rätt... hm... jag hoppas inte det dock *s*
Linda

2012-09-23 @ 17:27:09
URL: http://ztorzillen.blogg.se
Pernilla

Som jag skrivit innan så förstår jag din frustration, men som du själv säger så har du inte kunnat träna lika mycket och du har ju vant din kropp vid det nu så den kanske protesterar lite? Träning gör ju trots allt en hel del när man vill gå ner i vikt! Jag tror inte att det kommer stanna här - absolut inte. Jag tror du kommer fortsätta gå ner i vikt, men din kropp kanske behöver hinna ikapp lite. Det har ju gått ganska fort hittills... Du ska se att du snart har dina fina minus på vågen igen. Tills dess kanske du ska prova med att chocka kroppen för att komma igång och jobba igen? Någon ny träningsform kanske? Finns det fler pass du kan tänka dig att prova på, på Friskis?

På tal om något annat så var det en väldigt fin jacka du fick tag i! Den passar dig perfekt!

Svar: Ja du har kanske rätt om att den vant sig nu. Som att den bränner absolut, men det går mycket långtsammare då jag inte tränat bort extra kalorier... Ja jag hoppas jag ska kunna träna ordentligt i fortsättningen. Vad gäller passen på friskis så finns det massa jag skulle kunna tänka mig men det finns dessvärre ingen tid. Visst jag skulle kunna smita på kvällen rent praktiskt men eftersom TOmas måste stå ut med att jag går iväg 3 dagar i veckan just nu (inkl club 96 och träning) och det snart kommer öka, för att slutligen bli att vi inte kan umgås på helgerna (under föreställningsperioden) så tror jag inte han skulle bli så glad om jag sa att jag hittat på ytterligare aktivitet för miug medan han får sitta hemma ensam och dessutom ta hand om barnen själv på kvällarna. Men däremot funderar jag på att försöka variera träningen mer hemma och verkligen se till att göra daily workouts också och inte bara crossen.
Åh men tack så jättemycket! Jag tycker den är lite fyrkantig, alltså utan midja, men är samtidigt s¨å glad över den! TACK finaste Pernilla
Linda

2012-09-23 @ 18:14:28
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Malin

Men jag förstår inte... Har du gått ner 4,2 kg senaste månaden, dvs mer än 1 kg/vecka och är missnöjd? Du har ju gått ned en massa i vikt och om du fortfarande kan hålla det tempot är det väl grymt? Eller har jag missat nåt? Det är inte alla som klarar att hålla det tempot ens i början av sin viktnedgång.

Svar: Åh nej jag är väldigt nöjd över den viktminskningen jag gjort. Det jag kände mig missnöjd över är att det platåat så jag inte har gått ned något alls under veckan (vilket är första gången). Jag tror det handlat om att jag blivit bortskämd av att kroppen jobbat så bra med mig. Jag har dock satt mig ned och tänkt efter och jag vet att jag inte kan vara missnöjd eftersom det så klart måste platåa för mig också någon gång
Linda

2012-09-23 @ 20:55:28
URL: http://justdo.se
Minendie

Jag förstår din frustration. Det är kanske så att det går långsammare nu för att du inte har lika mycket vikt kvar att tappa. Dessutom förbränner du ju mindre när kroppen är mindre, dvs det behövs mindre mat och mer träning. Jag skulle tro att du hel enkelt har kommit till en platå, fortsätt kämpa så kommer du snart komma vidare.

Jackan var jättesnygg, ett riktigt fynd! Jag gillar verkligen toppen du hade på dig på festen, var har du köpt den? Du var lika snygg som alltid :) Kram

Svar: Tack! Jag tror du har rätt i det och jag ska kämpa vidare och hålla ut =)
Tack ska du ha! Är själv jättenöjd med att jag hittade den. Toppen har jag fått av en väninna så jag vet inte riktigt när den är köpt. Men den är köpt på Kappahl i alla fall =). Åh men tack underbara du! Kramar
Linda

2012-09-23 @ 21:08:03
URL: http://minendie.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0