Väggmålning

God morgon! Här sitter jag och småsmaskar på min mild and creamy vanilj och tänkte att nu måste jag passa på att skriva lite. Jag hade egentligen tänkt skriva lite om dagens mat och träning härom dagen efter jag skrivit senast (torsdag) men all tid för träning gick åt då först min underbara väninna ringde mig och sa att hon hade kläder jag kunde åka dit och hämta. Sedan till att tala i telefonen med min barndomskompis vars bror råkat ut för en olycka. Man avbryter ju liksom inte ett stöttande samtal för att träna lite. Men igår blev det närmare 70 minuter på crosstrainern i alla fall. Lite godis också, från min sparade låda. Men jag orkade inte allt så pojkarna fick resten.
 
Nämde jag att vi håller på att måla om hemma? Nu har vi gjort klart köket och vårt sovrum är 99,9% klart. Egentligen är det färdigmålat men min syster har gjort en väggmålning åt oss och på den är det några små detaljer kvar. De är dock inte akuta så det blir nog nästa vecka eller så som hon gör klart dem. I natt kunde vi sova i vårt nya sovrum vilket var skönt då vi haft sängen stående två nätter i vardagsrummet. Dessförinnan var den i ett annat rum.
 
Jag kan säga så här, att det är en ordentlig rokad -igen, som vi gör. Vårt rum blir pojkarnas, Marcus rum blir kontor och Olivers rum blir vårt. Det rum pojkarna ska få är uppe på övervåningen (det finns bara ett rum där uppe) men det är så stort så det är toppen att dela på och de önskar att få dela igen som de gjorde när de var mindre så varför inte. Jag ska fota ordentligt när allt är klart. Nu kan jag dock visa några bilder från processen
 
 
Ja det är lite bilder från hur det såg ut när vi grejade i förrgår och igår. Rosen är inte klar utan det ska fixas till både på stjälken och bladen det som är kvar, men det är som sagt inte akut nu. Vi möblerade rummet igår men batterierna i min telefon tog slut (och det måste ni ursäkta förresten, den dåliga kvaliteten på bilderna men jag har bara en mobilkamera) så jag kunde inte fota. Jag ska ta ordentliga bilder som sagt så ni får se sen.
 
Nu ska jag dock väcka Leo som tagit sig en morgonlur. Han väckte mig redan klockan 6. Allt man önskar sig av en lördagsmorgon va?
 


Kommentarer
EE

Vilken härlig röd färg! Och vad fint det blev med väggmålningen! Ser fram emot det slutgiltiga resultatet :)

Svar: Åh tack! Ja jag är jättenöjd och glad! Ska fota så fort vi fått klart här hemma =)
Linda

2012-10-13 @ 14:38:25
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Gentle Giant

Snygg röd färg och vilken talang din syster har!!! Härligt med nymålat och omrokering. Mysigt att grabbarna vill dela rum med varandra.

Svar: TAck! Ja hon är kanon! Hon har eget företag och grejar med beställningar. Ja hihi, de har delat förut och då ville de separeras men nu när de inte delar så ville de tillbaka =D
Linda

2012-10-14 @ 06:40:55
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
Anna

Vad fint det blir! :)

Svar: TAck!
Linda

2012-10-14 @ 13:10:39
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Minendie

Vad fint det blir och vad duktig din syster är!

Svar: Tack så mycket! Ja jag är så stolt över henne!
Linda

2012-10-14 @ 21:02:53
URL: http://minendie.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0