Veckans viktminskning, vecka 27 (efter bebis)

Sådär, då sitter jag framför datorn och hinner göra ett inlägg innan jag ska göra mig i ordning och gå till jobbet. Måste bara berätta först att det blev så himla konstigt på träningen igår. Jag var på dansgympa och står där och kör på hårt som vanligt och tröjan är alldeles blöt och det bara rinner om mig. Så kom vi till en av de mer krävnde danserna och jag tog i allt jag orkade som vanligt, men så blev jag konstigt nog så himla slut att jag fick gå och dricka lite vatten. Medan jag dricker så känner jag att det är lite trångt att andas, men tänkte att det var av ansträngningen bara så jag blev inte orolig. Däremot tänkte jag att jag skulle vänta tills det lossnat, så jag stod där med vattnet i ett par minuter (har aldrig hänt förut) men när jag väl gick tillbaka för att köra vidare så var det som om all ork i kroppen var borta. Jag orkade nästan inte ens lyfta armarna. Jag orkade nästan inte ens dansa i takt. Jag menar, jag vägde nog mer än 10 kg mer när jag började på dansen? Men jag har alltid orkat ett helt pass. EN gång förut har jag varit segare än vanligt, men alla andra gånger har jag kunnat köra så hårt så man nästan skulle kunnat svimma. Igår orkade jag plötsligt knappt lyfta armarna. Men jag tror det beror på att jag kanske håller på och bli förkyld för efteråt blev jag alldeles rinnig i näsan och idag vaknar jag täppt........ Inte bra. Revy på fredag. Men here goes på veckans vikt i alla fall. 
 
Min lägd: 158 cm 
Total startvikt: 130 kg
Startvikt efter bebis: 112 kg
Målvikt: 60 kg
 
Nuvarande vikt: 67,4
Veckans minus/plus: -1,0 kg
 
Total viktminskning: 62,6 kg
Viktminskning efter bebis: 44,6 kg
Kvar till målvikt: 7,4 kg
Måldatum: 1 juli 2013
 
Totalt start BMI: 52,1
Start BMI efter bebis: 44,9
Nuvarande BMI: 27
Kvar till normalviktig enligt BMI: 2
Tappad BMI hittills: 25,1
 


Kommentarer
Pernilla

Det kanske kan bero på att du inte har tränat på ett tag? Skrev du inte någonstans att det var två veckor sen sist? Kroppen vänjer sig ju förvånansvärt fort vid att INTE träna så det kanske blev en chock när du sen tränade och körde på till 110 %? Eller så är det för att du håller på att bli förkyld...eller en kombination. Jag tror inte du behöver oroa dig i alla fall - det var nog bara en engångsföreteelse. Förstår dock om det kändes jobbigt och lite otäckt... :(

Grattis till din nya vikt! Du är så fantastiskt duktig Linda! 7 kg kvar!! Snart i mål - heja, heja! :) Kramar till dig!

Svar: Jo det är nog så, det var någon annan som skrev det också och jag tror nog det stämmer. JHag är lite småkrasslig men inte sjuk så det bör inte ha varit därför. Håller tummarna att hålla mig frisk inför revyuppträdanden. Jag hoppas också det inte blir så igen. Men i både söndags och igår så klarade jag 60 min på crosstrainern så det är bra i alla fall att ha kommt igång igen =)

TACK!! Ja det är en helt otrolig känsla attd et är så "lite kvar" jag minns när det var 50, 40, 30 kilo kvar. Det kunde ju vara tungt stundtals. Vi är SÅ duktiga allihop! HEja heja oss!! Och snart är vi i mål båda två! Kramar! <3
Linda

2012-11-20 @ 13:00:28
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Gentle Giant

Fantastiskt bra jobbat (som vanligt)! Tänk att du snart gått ned en hel 'Linda' i vikt. Vilket arbete du gjort! Jag hoppas att du får må bra till på fredag! Ta hand om dig! Kram!

Svar: Tack! Gud vad gullig du är. Jag har inte tänkt på det så.. Men när jag når 65 kg så har jag gått ned hälften av min vikt =) Och ja. det tänkte jag inte heller på men det stämmer ju också då att jag tappat lika mycket som det finns kvar. Usch tänk att jag lät det gå så långt!! Att man inte har karaktär att sluta äta sådana mängder.. Tack så mycket i alla fall <3 Kramar!
Linda

2012-11-20 @ 15:00:45
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
Jenny

Du är helt fantastisk!. Det är nog för att du inte är helt 100 i kroppen som det blev så med dansen. Var rädd om dig! Kram

Svar: Tack så väldigt mycket! Jag är lite småkrasslig men på en ok nivå i alla fall vilket är skönt. Tack för omtanken =) Kramar
Linda

2012-11-20 @ 15:51:40
URL: http://2xlblog.com
E

Ja det kan ju bli så där när man inte tränat på ett tag. Kroppen kommer ur träningen.
Så länge du äter som du ska och inte äter för lite , för då kan ju kroppen också göra just så.
Och "ja" jag vet du äter som du ska det har du ju svarat på förut.

Och vikten går ner också helt otroligt.

Svar: Det kan absolut bero på att jag inte tränade på två veckor. Det var så underligt bara eftersom det kom så himla starkt. Men söndag och igår stod jag en timme på crossen och det kändes bra i alla fall. Men det är så klart möjligt att jag hade ätit för dåligt just i måndags också. Man kan ju aldrig vara säker.
Ja det är bra att jag fortsätter ned =) Vill helst komma under 65 innan de tar huden på magen. Håller med andra ord tummarna att slippa någon platå innan dess
Linda

2012-11-20 @ 20:07:38
smulan

Grattis till mera minskning:)
Hoppas du slipper må så där nåt mera när du tränar. Men kan bero på för lågt blodsocker om du ätit dåligt.

Svar: Taxk så väldigt mycket! det känns underbart att det har fortsatt gå ned. Jag hoppas den trenden håller sig =) Jo.. det kanske var därför. Inte sjuk i alla fall =)
Linda

2012-11-21 @ 13:52:37
URL: http://https://smulgubben.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0