Mår bättre nu

God middag. Jag tänkte att jag skulle passa på att skriva ett inlägg här på lunchen. Idag arbetar jag inne på kontoret för nu mår jag äntligen bra igen. Det är tur det eftersom det snart är dags för mer revy. Både på fredag och lördag ska vi köra på med föreställningar igen. Jag känner dessutom att jag måste få komma igång med träningen igen.
 
En av anledningarna till att jag mår bättre tror jag beror på min sömn. Som ni kanske vet så är det oerhört viktigt för kroppen att få tillräckligt mycket sömn. Speciellt när man vill bygga muskler. Nu syftar jag så klart då inte på muskelbyggarmuskler, utan när man vill omvandla fett till muskler, a.k.a gå ned i vikt och -eller bli mer tränad. Jag har dock sovit extremt dåligt på sista tiden. Det har nog avrit mellan 5-6 timmar max per natt och jag har nästan slumrat framför datorn på jobbet. Okay, jag har inte somnat men det har varit extemt mycket kraft bakom att orka mig genom dagarna. Jag tror det är för att det varit så intensivt med rep och föreställningar under förra vecka och för att när man hamnar i ett mönster så är det ju som de flesta av oss vet, svårt att bryta. Men när jag höll på att somna 21.30 igår i soffan så gick jag och la mig istället. Släckte lampan 22 och råkade försova mig till 7 idag. Så jag tror att min kropp helt enkelt var i desperat behov av sömn. Idag mår jag som sagt avsevärt bättre. Så se till att ni får er sömn så kroppen orkar jobba med er, det hjälper i viktminskningen och återhämtningen efter träning.
 
I övrigt så är det en sak som jag tycker är roligt som hänt mig och det är att jag tog fram ett par jeansleggings ur garderoben, som jag fått av en väninna för någon månad sedan. Jag har inte använt dem än eftersom jag tyckte de satt lite på gränsen till för tight när jag fick dem. Nu passade de dock exemplariskt, så nu använder jag dem. Det är dock inte att de passar som är det roliga, utan det faktum att jag faktiskt använder ett par jeansleggings alls! För de är ju hårdare än vanliga leggings och jag erkänner att det är mjuka byxor och leggings jag levt i de senaste åren. Jeans har för mig varit ett onödigt ont. Dels för att jag med min extremvikt tidigare inte var fin i jeans helt enkelt och dels eftersom de satt så fruktansvärt oskönt på mig. Men nu är det en helt annan sak. Trots att jag gått ned så mycket så har jag inte använt jeans mer än någon enstaka gång, utan har hållit mig till leggings. Men igår tog jag fram dem ur garderoben och de är helt underbara! Så det är en rolig utveckling i det här med vikten.
 
Vad har ni för positiva saker som hänt pga vikten?
 
mina snuttingar på skrivbordet på jobbet
 
In my jeans
 


Kommentarer
E

Men visst hade du jeansleggings när du var större?
Har för mej att jag har sett det här på bloggen.
Snygga ser dom ut att vara.

Söta små pojkar du har :)

Svar: Jag hade vid enstaka tillfällen absolut. Hade ett par som jag fick av en kompis som jag använde ganska flitigt ett tag men jag tog alltid av dem när jag kom hem sedan. De här är bekvämare mot kroppen :-)
Tack!
Linda

2012-11-14 @ 18:04:36
EE

Skönt att du fick somna tidigt! Om jag inte får sova riktigt blir jag verkligen helkonstig! Så hoppas det gjorde lite nytta :).. Kram!

Svar: Ja det var verkligen så himla skönt! Och jag kände verkligen att jag behövde det också. Imorgon är det revy igen också! hihi! Kram!
Linda

2012-11-15 @ 10:17:21
URL: http://matenochtraningen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0