Ser jag likadan ut tro?

God förmiddag. Jag stod en stund framför spegeln för att granska mig själv. Irriterande att jag utan kläder tycker att jag ändå ser ut precis som jag gjorde när jag vägde 130, eller åtminstone som när jag vägde 112 kg för 16 kilo sedan. Det är det som är lite risken när man surfar på viktbloggar och tittar på före och efterbilder. För alla har vi ju olika kroppar och problemet med det där är ju att man kanske tycker man borde se annorlunda ut vid en viss vikt för det gjorde ju någon annan. Men det blir nog bra i alutändan. Jag menar jag känner ju på kläderna att jag är mindre så det är ju inte så att jag tror att jag är lika stor som innan, men däremot så tycker jag att jag ser precis likadan ut i kroppen som innan, kanske bara något mindre. 
Jaja, vi får väl be bilderna avgöra sen. Som bekant vägde jag ju 96.6 kg igår vid veckovägningen och när jag kommit till 95,0 kommer jag att ta massa nya bilder på mig. Då kommer jag också att släppa alla hemska förebilder, så ni kan jämföra. Efter det har jag tänkt att ta nya bilder ca var 10:e kilo så man får se hur det minskar i takt med vikten. Det ända jag står och väger i nu är om jag ska vara modig nog att ta bilderna i till exempel underkläder eller badkläder, eller om det känns för intimt eller inte. Min stora viktminskningsidol tog i underkläder vilket var toppen för då såg man verkligen hur det blev. Men hon hade annan kropp än mig, faktiskt finare, från början. Så när hon vägde som jag väger idag så tycker i alla fall jag att hon såg mindre ut än mig. Dessutom var hon anononym i sin blogg, hon höll alltid kameran för ansiktet. Sak samma, det blir vad det blir
 
 
 


Kommentarer
Jenny

Ta bilder i underkläder, sen kan du ju välja själv om du vill lägga ut dom eller inte men absolut för din egen skull! Kram

Svar: Ja du har rätt, det är lika bra att jag gör det igen. Jag tog förut men de vågar jag inte lägga ut än för jag är så tjock då... Kram
Linda

2012-06-26 @ 10:55:06
URL: http://www.harbling.se
Hanna-Mirari

Jag tar bilder ungefär varannan vecka i underkläder, jag lägger inte ut dem, det vågar jag inte ännu, men jag kanske gör det när jag når mitt mål - eventuellt. Det är dock väldigt bra att ta bilder, och jag gör det ofta, för man ser skillnad i det lilla även om vikten inte ändrats så mycket som 10 kg.

Svar: Ja det kanske är smart att jag gör det. Hm.. Har din mage blivit platt nu sedan du började eller är den fortfarande valkig? Jag känner som om att jag fortfarande ser ut som tidigare...
Linda

2012-06-26 @ 15:10:41
URL: http://hanna-mirari.blogspot.se/
Hanna-Mirari

Min mage är uhm.. plattare... men det finns fortfarande en liten skum magpåse och några "lovehandles" kvar. Men jag har alltid burit mesta av min vikt på bakdelen och låren och överkroppen har varit mindre. Och av någon anledning så krympte jag jätte fort på brösten och magen, medan BAKEN är enorm fortfarande och låren som trädstammar. Det är nog från person till person hur det blir. =/

Svar: Jo jag vet ju det egentligen, men ibland är det svårt när man tycker alla andra ser mindre ut än en själv, vid samma vikt eller kanske till och med större. Jag har allt mitt jämt fördelat, men inget har blivit mindre på så sätt som din mage (eller i alla fall som det ser ut på dina bilder) utan hela jag har blivit mindre. Men trots mina nu "bara" 96 kg så är det fortfarande en mischelinmage... sååå jobbigt!
Linda

2012-06-26 @ 20:53:59
URL: http://hanna-mirari.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0