- 34 kg, samtliga mått

ÅH VAD GLAD JAG ÄR!! Nu har jag gjort min månadsmätning runt om på kroppen och sedan 20 maj, då jag vägde 104,7 kilo, så har jag tappat 87 centimeter runt om på kroppen. Och idag väger jag 96 kilo vilket känns helt underbart. Om ett kg har jag gått halvvägs i min viktminskning. Det kan man int låta bli att vara nöjd med. Sedan jag började med min viktminskning igen i maj (eller för 49 dagar sedan för att vara mer exakt) har jag tappat 16 kilo. Det känns också helt fantastiskt.
 
Jag har gjort det tidigare men tänkte att jag igen skulle redovisa mina mått, som gått från enorma till bara stora. Men som kommer att fortsätta från stora till normala. OBS att måtten gäller från då jag vägde 130 kg och startade min viktminskning. Jag gick då ned 13 kg under november och december (till 117 kg) och sedan blev jag gravid. därav en paus under tiden jag var gravid (december 2010- 5 september 2011) och under tiden jag ammat så mycket att jag inte fått hålla på med viktminskning (5 september 2011 - april 2012, jag började dock inte viktminska på riktigt förrän 7:e maj). Jag vill också tillägga att från jag blev gravid på 117 kg tills jag började viktminska nu igen så hade jag tappat 5 kilo (eg ytterligare lite, men jag la på mig det igen).
Så vi kan räkna min viktminskning på två sätt 1: 130 kg med en paus, eller 2: 112 kg. Jag vill dock såklart räkna från när jag var som störst och hade jag inte blivit gravid så hade jag fortsatt där jag var och hade alltså vägt betydligt mindre idag (om kanske till och med i mål). 
 
Mina mått är alltså som följer (och ignorera gärna min extremt snygga uppställning. Det går inte att använda tab i dokumentet och det gick inte att kopiera in fint från word heller)
 

Uppmätt          Vid 130 kg          Vid 96 kg          Total minskning

 

Midja (navel)      119 cm                91 cm               -28 cm

Buken                142 cm                115 cm              -27 cm

Under byst         105 cm                89 cm                -16 cm

Överarm             53 cm                  43 cm               -10 cm

Underarm           33 cm                 28 cm                -5 cm

Handled              19 cm                 16,5 cm             -2,5 cm

Hals                   40 cm                 34,5 cm              -5,5 cm

Lår                     94 cm                 74 cm                -20 cm

Vad                    55 cm                  45 cm               -10 cm

Vrist                   30 cm                  24 cm               -6 cm

Stuss                147 cm                 120 cm               -27 cm

 

tillkommande vid senare mätning

Uppmätt              Vid 117,8           Vid 96 kg           Total minskning sedan tillkommande

Mage över navel    111 cm                96 cm                 -15 cm

 

tillkommande vid senare mätning

Uppmätt             Vid 104,7            Vid 96 kg           Total minskning sedan tillkommande

Knä                      50 cm                  44 cm                 -6 cm

Armbåge               29,5 cm               28 cm                -1,5 cm

Ringfinger             6,5 cm                 6 cm                   -0,5 cm

Omkrets uppe        135 cm                126 cm               -9 cm

Omkr. under stuss  128 cm               116 cm                -12 cm

 

Total minskning sammanlagt över kroppen sedan 130 respektive 117 och 104 kg

 

201 cm

 


 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0