Veckans viktminskning, vecka 11

En dag försenad, men nu är veckans vägning här. Jag hade en liten aning om ungefär vart jag låg eftersom jag sett på vågen att jag kommit under 90. Vilket så klart är ett DELMÅL för mig. Jag är väldigt nöjd med veckans vikt, speciellt eftersom vi var på semester och jag fick i mig både en portion pomfritt, samt en halv mjukglass plus lite blåbärspaj hos min svärmor i förrgår. Duktiga kroppen Kommande nu är en fotografering vid 85 kilo vilket då är 10 kilo minus sedan senaste fotograferingen. Sen den 25 Augusti är det en ny månadsmätning och delmål 79 kilo (men det är ju ett tag tills dess). 
 
Min lägd: 158 cm 
Total startvikt: 130 kg
Startvikt efter bebis: 112 kg
Målvikt: 60 kg
 
Nuvarande vikt: 88,9 kg
Veckans minus/plus: -2,4 kg
 
Total viktminskning: 41,1 kg
Viktminskning efter bebis: 23,1 kg
Kvar till slutvikt: 28,9 kg
Måldatum: 1 juli 2013
 
Totalt start BMI: 52,1
Start BMI efter bebis: 44,9
Nuvarande BMI: 35,6
Kvar till normalviktig enligt BMI: 10,5
Tappad BMI hittills: 16,5
 


Kommentarer
Pernilla

WOW! Vad duktig du är! Och grattis till din nya förstasiffra! :) Jag hoppas också byta siffra nu den 1 augusti. Är inte helt säker på att det blir så, men man kan ju alltid hoppas! I alla fall - toppenbra resultat!

Svar: Tack så jättemycket Pernilla! Jag är superlyckling över att äntligen vara på 8? istället för 9? eller 10? som innan. Men det är samtidigt svårt för mig att färstå det för jag tycker fortfarande (fast det har blivit bättre nu) att jag ser ut som jag gjort hela tiden. Så när jag tänker att jag har en bild som jag väger kanske 105 kilo på så känns det inte som så långt bort. Men det är det ju egentligen. Knas. Tacks ska du ha! Jag ska hålla tummarna för dig också! =D Jag tror du klarar det!
Linda

2012-07-24 @ 12:18:48
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Erik

Hej !

Vad duktig du är som gått ner så bra i vikt , har läst din blogg ett tag nu.
Måste få fråga har du gjort en OP ? Tycker absolut inte det är något fel i det i så fall lika duktigt än då men måste fråga.
Eller svälter du dej själv ?

Inget illa vill bara fråga.

Svar: Hej Erik, det är helt okay att du frågar, jag svarar på frågan öppet i bloggen =)
Linda

2012-07-24 @ 12:44:08
Emma

Ja jag kan förstå vad Erik skriver , jag har också undrar lite. Du är super som går ner så mycket men jag har också funderat på att du kanske äter för lite , och det är något du ska vara försiktig med.

Svar: Det är ingen fara, jag svarar på det öppet i bloggen =)
Linda

2012-07-24 @ 16:21:41
EE

GRATTIS till viktnedången :).. Riktigt bra jobbat på 1 vecka! HEJA!

Svar: TACK ska du ha! :) Vad gulligt av dig!
Linda

2012-07-24 @ 18:00:48
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Anonym

Grattis till viktminskningen! Skit bra jobbat :D

Svar: Tack så jättemycket! =D
Linda

2012-07-24 @ 18:14:04
Marcus

-2,4 trots pommes och mjukglass och vad du var så nervös över :) kalasbra! Angående Emmas kommentar; krävs mer än man tror för att vara undernärd. Om du någon gång kikar på biggest loser tex, så sätter dom ett kaloriintag på under 1000 för kvinnorna, och då tränar dom galet mycket på det. Sålänge man har en varierad kost och inte svälter sig är det sällan ett problem. Grattis till denna veckas achievement!

Svar: Oj! Är det så lite som under 1000? Jag hade gissat på kanske 1300 för det är vad jag har hört är gränsen för svält? Jag erkänner att jag inte vet vad jag ligger på men det lär nog bli mellan 1000 och 1500. Jag tänker att man inte får glömma små saker som att om man steker i fett så blir det också kalorier. Och många glömmer kaloer de äter också. Många låter bli att räkna kalorier som finns i exempelvis frukt och sånt. Sen är det så klart bra kalorier om man jämför med godis, men kalorier är ändå kalorier. Så jag tror att många får i sig mer än vad de vet. Jag tror jag äter bra i alla fall. Sen kanske en kostexpert skulle ha en del saker de vill ändra på. Men jag är mätt, jag har energi att träna på och mår bra, så det borde vara bra? TACK ska du ha! Jag oroade mig visst i onödan.
Linda

2012-07-24 @ 20:40:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0