Väldigt nöjd

Åh vad skönt, nu har jag tränat, duschat och stoppat barnen i säng. Idag blev det ett litet minirekord på crosstrainern. Förvisso bara med 3 minuter men ändå. Så på 57 minuter gick jag två mil på crosstrainern. De andra dagarna har det tagit mig en timme, respektive en timme och två minuter, så jag är väldigt glad för det också. Och inte håller jag på att bli sjuk heller för idag hade jag hur mycket energi som helst i kroppen, till skillnad från igår så det kändes ju också underbart. Så jag passade på att jogga ett par minuter när jag skulle till tvättstugan. Inte för att det gav nått i träning men det var en skön avslutning på det hela.
 
Nu ska jag njuta av den knäckemackan (glutenfritt linfröknäcke) utan smör men med en ostskiva (gouda 17%) som jag brukar ta på kvällen och eventuellt en kopp kaffe eller ett glas cola zero, medan jag ser på top model och prejoct runway
 
 
Mycket vacker bild på mig som Tomas tog medan jag körde på
 
Glad, svettig och färdigtränad
 
Tomas fick vara med på ett hör. Läs ett hörn
 
 


Kommentarer
Pernilla

Bra jobbat och grattis till ditt rekord! Alltid härligt när man tänjer lite på gränserna :) Jag är galet imponerad över att du orkar stå en timme på crossen varje kväll. Det är ju inte den lättaste träningsformen om man säger så :D

Svar: Tack så jättemycket! Ja det kändes underbart med rekordet, även om det bara var 3 minuter. Men tre minuter blir kanske 5? Eller så blir det för alltid 2 mil på en timme, men det spelar ingen roll, det är ok ändå och det är skönt att jag har möjligheten att göra det hemma. Tack så mycket! Jag kämpar på här. Men du kämpar lite bättre än mig som har så mycket gymtid! Jag har inte riktigt möjlighetenmed gymmet eftersom jag har barnen, men kanske senare att jag skaffar mig ett gymkort och går då jag har möjlighet
Linda

2012-07-10 @ 23:44:52
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Anonym

många som går ner så fort som du verkar ha gjort så kan det bli person förändring hoppas du är samma person som innan...

Svar: Det är möjligt, jag har inte varit med om det själv att folk förändrar sin personlighet. Jag kan inte se att jag skulle göra det för jag känner mig som samma person som innan och kan inte tänka mig att jag skulle mista min ödmjukhet för att jag blir smalare om kroppen. Jag tror att om man blir dryg eller elak eller så efteråt, så var man nog det egentligen innan också, bara det att man inte vågade visa det i sånna fall. Är man en bra person från början så kommer inte det förändras om kroppen förändras så man mår bättre. Det jag hoppasd som förändring från förut gällande mig, är så klart att jag ska må bättre och att det ska märkas utåt genom att mitt självförtroende blir bättre. Men med bättre självförtroende så menar inte jag att jag skulle bli snobbig eller dryg eller springa runt och säga att jag är så snygg, utan mer att jag ska våga kliva fram där det behövs och våga stå för mig och mina tankar. Jag är ledsen om du varit med om vänner som förändrats då de tappat vikt och speciellt fort som du säger. Men jag kan som sagt inte se att det skulle hända mig. Av kommentaren att döma känns det som om du kanske känner mig? Om det är så och du är orolig på riktigt så får du gärna, om du vågar, prata med mig på riktigt om det. I vilket fall hoppas jag att du kan våga lita på mig när jag säger att min utsida förändrar inte min insida, för min insida blev inte förändrar när jag blev tjock, den har växt med mig hela livet och den bra människan jag är, kommer jag alltid att vara :)
Linda

2012-07-11 @ 03:57:20
Anna

Alla framsteg är bra framsteg, oavsett om det är 3 minuter eller 30 minuter! :-)

Svar: Tack! Man får ju göra så gott man kan =) Någon gång blir det säkert mer. Jag hoppas i alla fall =P
Linda

2012-07-11 @ 12:17:52
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Pernilla

Jag tycker du kämpar på hur bra som helst. Som sagt så har jag tiden och möjligheten att gå till gymmet. Tid för träning begränsat så lätt - det känner jag bara nu när vi ska ha hundvalp som någon måste vara hemma med hela tiden. NÄR SKA JAG TRÄNA? :D Men man gör så gott man kan och du är ju fantastiskt som tränar som du gör på crossen!

Svar: Tack ska du ha, det känns bättre när du lägger fram det så. Det är så lätt att man blir kristisk då man läser om hur duktigt alla andra tränar och inser att man inte är i närheten själv av samma träning. Tack ang crosstrainern. Jag får vara nöjd med det då i alla fall =)
Linda

2012-07-11 @ 15:50:51
URL: http://skinnyjeans.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0