träningstid

God middag. En mulen fredag idag. Jag hade ju som ni kanske minns planerat att jag skulle börja dagen med en PW när jag vaknade. Oftast vaknar Tomas före mig och är redan upp då jag går upp och hade det varit så hade jag mer än gärna försvunnit iväg så fort jag vaknat till. Men idag vaknade jag av Leo och Tomas snusade så fint bredvid mig så jag lät honom vara och givk upp.
 
Nu ska vi bära saker och göra om lite i ett av våra rum. Jag hoppas att det ska ge mig lite småmotion i alla fall så får vi se om vädret tillåter (eller om det finns tid till, allt beror på hur lång tid detta tar att göra) att jag beger mig ut senare. Jag kanske kan ringa min syster och se om hono kommit hem från sin historiesemester (besökt auswich osv) så jag kan låna hennes cykel och ta mig en snabbare, dock ordentlig tur runt och bränna lite extra kalorier.
 
Något som är skönt är att eftersom Tomas är ledig så känns det som om det vore lördag idag, men tack och lov är det bara fredag. Det betyder att det finns mycket bra tid kvar för mig att träna på medan Tomas passar barnen
 
Den här bilden är tagen 1999 i Florida (min 18 årsdag) . Här vägde jag 70 kg. En sporre att se på eftersom jag tycker jag var ganska fin i kroppen här men ska gå ned mer än så nu
 


Kommentarer
Pernilla

Jag satt också och tittade på gamla bilder igår. Tänkte att jag i bloggen skulle sammanfatta en del år när det kommer till vikt. Mina viktiga år ;) Jag vet inte hur du tycker, men jag kan i alla fall känna att den bästa sporren är att se sig själv som mindre än vad man är nu. Alla pratar om kändisars snygga kroppar, men det är ju mer eller mindre omöjligt att uppnå det idealet om man inte kan lägga 4 timmar om dagen på gymmet... Men, sina egna måttstockar kan man ju följa - har man varit där en gång, kan man komma dit igen. Så just nu "plågar" jag mig lite med att titta på mina smalbilder :D

Svar: Jag tror det är viktigt precis som du säger att man utgår från sig själv när man ska sporra, för annars tror jag man blir besviken. Också för att vi som är eller har varit överviktiga eller tjocka, kanske inte har någon möjlighet att se ut så med hud och allting heller. Men som du säger, tittar man på sig själv tror jag att man har goda förutsättningar att kunna bli nöjd. Så jag håller med dig helt och hållet! Jag blir också väldigt sporrad av att se mina "tjockisbilder" när jag förstår att jag inte ser ut som jag gör på dem. Det är underbart. :-D
Linda

2012-07-06 @ 14:48:25
URL: http://skinnyjeans.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0