Tappa mer kroppsfett med Efterförbränning

God förmiddag. Jag sitter här och googlar på efterförbränning. Jag snubblade över en video som jag tyckte var väldigt intressant och som gjorde att jag började fundera lite på hur jag tränar och hur jag kanske skulle kunna träna för att faktiskt förbränna fettet på kroppen bättre. Jag tyckte däremot det var skönt att än en gång får föra de bekräfta det som jag och många andra gör (medan det finns andra som gör på andra sätt) att det ända bra sättet att bli av med kroppsfettet på, som är bra för kroppen och alltid fungerar, är genom att äta färre kalorier än man förbränner. Så toppen, det är därför jag går ned så bra i vikt här. Jag är glad att jag fick nys om det här med kalorier för jag hade ingen aning om hur man skulle göra för att banta innan. Äta mindre skulle jag nog bara gissat rakt av. Men det var när mamma 2006 sa till mig att kolla viktklubb, som jag fick lära mig om kalorier. Så har jag hållit fast vid det sedan dess (då jag försökt gå ned i vikt alltså, inte annars när jag inte brytt mig).
Jag ska ta reda på lite mer om det här med efterförbränning och se om jag hittar bra övningar för det. Sedan har jag några tips jag läste i en tidning i påskas, som Mårten från Biggest Loser hade.
 
Hur tränar ni?
 
 


Kommentarer
Pernilla

Förstår att det inte är så lätt att hinna med träning när man har tre barn. Men du gör så gott du kan och det verkar ju gå alldeles utmärkt! :) Själv har jag ju bara hund (som snart blir två) och han ingår ju allt som oftast i min träning. Inte lika enkelt med barn, kan jag tänka - de tenderar ju till att ha en egen vilja :D

Det där med efterförbränning är något jag också har tänkt mycket på, men aldrig satt mig in i ordentligt. Dela gärna med dig av dina upptäckter inom området :)

Svar: Nej det är ju tyvärr så det är. Jag har ju svårt att dra iväg på gymmet till exempel. Jag kan dock träna så gott det går hemma och det är ju alltid bättre än inget. Hund hade varit toppen att ha för då hade man ju varit mer tvungen att komma ut. Jag växte upp med hund men jag och Tomas har inte skaffat.
Absolut! Jag håller på och undersöker det där nu och så snart jag hittat lite bra info om det ska jag absolut dela med mig! :-D
Linda

2012-07-05 @ 11:39:08
URL: http://skinnyjeans.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0