Man måste stanna till och tänka efter

Väldigt härligt väder ute ikväll och det vore en toppendag för en powerwalk. Får se om jag kan komma iväg eller om det är fullt upp bed barnen. Killarnas kusin är här också och ska sova. Den goda nyheten är dock att Tomas ska vara ledig från jobbet imorgon, så jag kan komma ut på en morgonpromenad! Helt underbart och toppen för kroppen och förbränningen. Jag ska också som jag sa tidigare, ta reda på mer om det här med efterförbränning. Så fort jag vet nått så återkommer jag. Självklart, om det är någon som vet nått så får ni gärna säga till.
 
Till middag idag blev det kaloribomben falukorv och potatismos. Man får se till att man inte råkar överäta när det gäller falukorv eftersom det just innehåller så mycket kalorier. Jag hade gjort varsin skål med sallad på sidan om åt mig och Tomas också, så jag blev jättebra mätt trots att jag åt så pass lite som jag gjorde. Men nu för tiden krävs det inte mycket för att få mig mätt och skulle jag äta idag som jag gjorde förut så skulle jag nog få ont i magen.
 
En ovälkommen känsla är godissug. Jag har inte haft sug efter något egentligen sedan kanske veckan efter jag satte igårng ordentligt med träningen och viktminskningen. Så jag tror att det ökade suget beror på kvinnoveckan. Hur som haver får kroppen sukta på, utan att få. Jag är inte givmild med mina kilon. Jag kan lova att jag är en fighter ut i fingerspetsarna så att ge upp det här och bli ännu en sån där viktblogg som man hittar, där någon bara slutat skriva mitt i -som aldrig kommer tillbaka och kommenterar hur det går (för att det förmodligen -i alla fall oftast, gick åt skogen) det hittar ni inte här.
 
Haha komiskt
 
 
 
 
 


Kommentarer
Pernilla

Så känner jag också - jag vill inte ge upp! Jag ska bli en sådan som kommer i mål - precis hela vägen! :)

Svar: Så klart! Jag tror på oss. Vi får peppa varandra. Jag tror faktiskt det här är ett bra år. Nu har jag förvisso ganska mycket mer att gå ned än dig, men du kanske vill vara kvar och peppa mig sen när du är klar? :-D
Linda

2012-07-05 @ 21:21:19
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Pernilla

Tack så mycket! Känns fantastiskt när gamla kläder börjar passa igen. Finns dock en hel del kvar att komma i :)

Svar: Åh jag vet jag hämtade kläder ur en karton jag hade märkt med för smått. Jag kom inte i allt men den del var till och med nästan stort. Kändes underbart. Men din blus såg ut att passa helt perfekt :-D Jag hittade ett par byxor som var för små, det var roligt!
Linda

2012-07-05 @ 23:15:22
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Pernilla

Såg att jag hade glömt svara på din fråga här - blir lätt så när man kommenterar många inlägg, förlåt! :( Men det är klart att jag stannar kvar och peppar dig. Jag har förvisso en bit kvar jag också, men när jag väl når dit finns jag självklart kvar här som din hejaklack! :)

Svar: Tack så mycket! Supergulligt av dig :-D
Linda

2012-07-06 @ 20:47:14
URL: http://skinnyjeans.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0