Veckans viktminskning

Nu tänkte jag att jag skulle skriva veckans vikt som jag brukar. Jag glömde att skriva vad jag vägde på julafton men det var 61,9 kan jag berätta. Sedan har den pendlat mellan 61,9-63 kg beroende på hur mycket vätska jag har haft i buken. Det är fortfarande väldigt mycket vätska och jag är svullen -så jag tror inte vikten stämmer riktigt utan jag väger nog egentligen lite mindre och på ett sätt känns det trist att jag kanske missar att jag passerat målsnöret, men jag kan å andra sidan inte räkna vikt jag inte ser. Därav så räknar jag den vikten vågen står på. Here goes
 
Min lägd: 158 cm 
Total startvikt: 130 kg
Startvikt efter bebis: 112 kg
Målvikt: 60 kg
 
Nuvarande vikt: 61,0
Veckans minus/plus: -2 kg (sedan senaste redovisningen den 17e december. -0,9 sedan förra måndagen) 
 
Total viktminskning: 69,0 kg
Viktminskning efter bebis: 51 kg
Kvar till målvikt: 1,0 kg
Måldatum: 1 juli 2013
 
Totalt start BMI: 52,1
Start BMI efter bebis: 44,9
Nuvarande BMI: 24,4
Kvar till normalviktig enligt BMI: 0 (normalviktig är 18,5-24,99, men hälsosamt räknas mellan 20,1-25)
Tappad BMI hittills: 27,7 
 
 
 


Kommentarer
Minendie

Du imponerar igen. Det slog mig precis att du har gått ner mer än vad du väger. Hur känns det? :) Önskar dig en fin nyårsafton och ett underbart 2013. Kram

Svar: TACK!! Det känns fantastiskt! Jag erkänner att jag är stolt över mig själv! Tack och tack det samma! <3 Kramar
Linda

2012-12-31 @ 14:20:28
URL: http://minendie.wordpress.com
smulan

Då är du nästan i mål. Nu är det dags att hitta en livsstil så du håller vikten och inte ökar, men inte heller går ner för mycket.
Tycker du är perfekt nu:)
Ha en underbar kväll och gott nytt år!
Kram

Svar: Ja det är nära nu =D Känner mig så glad över detta. Jag har sakta ökat på maten redan nu så det ska bli balans på det hela =) Tack ska du ha!! Hoppas din dag igår var fantastisk!Kramar
Linda

2012-12-31 @ 15:28:37
URL: http://https://smulgubben.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0