Veckans vikt -sista innan bukplastik

Då är veckan här. Den veckan jag väntat på och räknat ned till i en månad nu. Operationsveckan och imorgon är det dags. Jag hade också satt ett mål för mig angående vikten och det var att komma under 65 kilo innan det var dags. När remissen skickades in så vägde jag 72 kilo och trots att de sa då att det inte fanns fett på magen, utan bara hud så tänkte jag att det var bättre att jag tappade den mesta av min vikt innan, så det inte blir mer häng efter. Sedan hade jag ett tyst mål vilket var att jag skulle väga max 63,4 kilo idag. Det baserades på vikten 67,4 som jag vägde månadagen den 19 november och det skulle då alltså vara minus ett kilo i veckan fram tills operationen. Jag klarade det faktiskt och bara det är en vinst. Att det var jullunch (julbord) med club 96 igår har förvisso gjort att jag gått upp från de 62,7 jag vägt i lördags och igår, men eftersom jag ändå klarar mitt tysta mål med 400 gram så är jag nöjd ändå. Sista vägningen innan operationen blir så klart imorgon -MEN idag är det vägdag så here goes.
 
Min lägd: 158 cm 
Total startvikt: 130 kg
Startvikt efter bebis: 112 kg
Målvikt: 60 kg
 
Nuvarande vikt: 63,0
Veckans minus/plus: -1,3 kg 
 
Total viktminskning: 67,0 kg
Viktminskning efter bebis: 49 kg
Kvar till målvikt: 3,0 kg
Måldatum: 1 juli 2013
 
Totalt start BMI: 52,1
Start BMI efter bebis: 44,9
Nuvarande BMI: 25,2
Kvar till normalviktig enligt BMI: 0,2 
Tappad BMI hittills: 26,9
 
 
 
 


Kommentarer
Pernilla

Åh, duktiga du! Helt fantastiskt vad du har gått ner i vikt! Inspirerande? Javisst! :)

Svar: TACK!! Men tack det samma måste jag säga -du har gjort samma fantastiska resa tycker jag! Kramar
Linda

2012-12-17 @ 15:55:31
URL: http://skinnyjeans.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0