Tror ni att jag trodde på detta?

Tiden bara rusar på. 14 dagar kvar bara och sedan är det dags för operation. Det innebär följande: 
  • 10 dagar efter att jag gick till husläkaren och frågade om en remiss för hudoperation, så fick jag komma in på kontroll på Karolinska och fick ett omedelbart JA för operation.
  • 21 dagar efter att jag fått mitt JA, så ringer de från sjukhuset ochsäger att de skickar min remiss till en privat klinik istället och att operationen kommer ske innan årsskiftet.
  • 6 dagar efter att de sagt att de skickat remissen så får jag både operationstid och besökstid via telefonen.
  • 7 dagar efter att jag fått tiden i telefonen är besöket.
  • 20 dagar efter besöket kommer operationen ske.
Detta innebär att allt som allt, från att jag gick till läkaren så har det bara tagit/kommer det bara att ta sammanlagt 64 dagar från första besöket, till operation. På en viktminskning jag gjort på 9-10 aktiva månader (inräknat de första 2,5 då jag tappade från 130 kg-117 kg under halva oktober-28 december 2010 då jag blev gravid och sedan från starten nu i maj). Så på ett år då, om man ska säga ett genomsnitt, så kommer jag att ha gått ned 70 kg och hunnit få en bukplastik. Tror ni att jag trodde detta var möjligt när jag började gå ned i vikt i oktober 2010? NIX. Jag trodde på det när jag startade igen i maj, men inte för mitt liv kunde jag tro att det skulle gå så snabbt. Som ni kanske sett så har jag satt mitt måldatum för 60 kg till 1 juli nästa år. Det var inte förrän då jag trodde jag hade chansen att bli klar. Vill man så kan man. 
 
Till alla där ute som kämpar med vikten på ett eller annat sätt. Heja!!
 


Kommentarer
Jenny

Fantastiskt! Håller nu allal tummar och tår för att allt går som det ska och inga planer ändras.

Svar: Tack! Jag med =D Det gäller bara att jag inte blir sjuk nu så ska allt gå toppen!
Linda

2012-12-04 @ 15:53:41
URL: http://2xlblog.com
Malin

Tack för hejaropet! Du är verkligen en inspiration! :)

Svar: Tack så väldigt mycket! =)
Linda

2012-12-06 @ 18:54:40
URL: http://tryingtogetfit.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0