piggare nu :-)

Nu har jag piggnat till lite och kan därför bjuda på en snabbresumé av hur det gått till allting. När jag kom blev jag invisad i rummet på en gång.  Jag fick byta om till en skön rock och fick en uppvärmd och fräsch säng och hörna.
Strax därefter fick jag gå och duscha inför operationen. När jag kom tillbaka så tog de prover och satte ett dropp. Narkosläkare kom tidigt därefter och berättade om narkosen och hur det skulle gå till med den. Sjuksköterskan talade också tydligt om för mig om hur operationen skulle gå till.
Jag fick också veta att det skulle bli min tid ca 10-15 minuter senare.
 
Kirurgen Dr Oya kom och hämtade mig för att fota och Rita. Hon vet så trevlig och gjorde att jag blev ännu lugnare och gladare. Tillbaka på rummet några minuter senare så ringde jag Tomas och strax hämtade de mig.
 
Operationssalen var fräsch och fin och jag fick lägga mig för blodtryck så men strax sa de att det var dags. I ett rus försvann jag i huvudet.
 
Jag tror jag drömde något men är osäker. När jag vaknade så låg jag i min säng med gördel och dränage.  De sa att jag inte får se magen förrän imorgon så jag längtar!
 
Jag kan fota gördeln så länge i alla fall, så ni får se sen. 
 


Kommentarer
ZtorZillen

Åh, va spännande! God jul på dig! Hoppas du sov gott ;)

Svar: Tack ska du ha! God jul till dig också! Det gjorde jag =)
Linda

2012-12-18 @ 15:54:18
URL: http://ztorzillen.blogg.se
Therese

Vet du var? JAg tror att du är piggare nu ;) (Tittar på alla kopierade inlägg)

Härligt att det är överstökat!

Svar: Haha ja det blev något konstigt! Jag ska ta bort dem jag vill bara kolla så jhag inte tar bor någon med kommentarer på hihi
Linda

2012-12-18 @ 17:53:51
URL: http://fran100till60.blogspot.se/
smulan

Vad skönt att det är gjort nu:-) nu kan du slappna av och slippavara orolig inför op och narkos. Jag är aldrig nervös när jag ska sövas, har opererats åtta gånger. Men jag gillar inte näranhöriga ska sövas:-P
Ska bli kul att få se hur det blev. Blev nog jätte bra. Hoppas din natt blir bra. Den första brukar vara värst. Pigga på dig! Kram

Svar: Ja det är så skönt att det är klart. Jag var så rädd innan att jag inte skulle vakna haha. Men det var skönt att sövas tycker jag :-) Första natten var okay. Jag vaknade mycket men det var helt okay ändå. Jag jhoppas det blir fint. Men än så länge är jag nöjd i lla fall =). Tack! Kram
Linda

2012-12-18 @ 19:15:00
URL: http://smulgubben.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0