Mycket mer smärta

Det här var den första jobbiga natten. Jag har vaknat i ett i ett i ett och behövt gå upp på toaletten. Varje gång jag går ur sängen gör det så klart ont och det har gjort att jag idag har ännu mer ont än föregående två dagar. Sedan kanske en del i det ligger i att jag inte bara kan sätta mig ned och ignorera om det är rörigt utan jag måste stoppa ned de lätta sakerna i diskhon till exempel. Det är ju mitt fel, det borde jag försöka att blunda för. Men är man en envis jäkla ko så är man.
 
Jag låg och tänkte i natt på att jag längtar så tills jag kan se magen mer ordentligt. Till helgen ska jag ju få duscha till exempel och kompresserna jag har under gördeln ska bort. Då kommer jag kunna se magen framför mig i spegeln och det är någor jag längtar efter. Sedan vet jag att jag är svullen och så och att det därför inte ser riktigt ut nu som det kommer göra sedan, men allt måste i princip vara bättre än som det var innan -så jag får åtminstone se det så. Min far var lite orolig att det skulle bli fult runt bak på ryggen eftersom de inte gjort plastiken runt om hela vägen. Han sa att på alla plastikprogram han sett (från usa) så gör de alltid hela vägen om och tyckte därför det var kass att de inte gör så här. Kanske det kan tyckas ja, men jag förstår att det inte är något som landstinget betalar och att det är en separat operation jag får göra längre fram. Hur som haver så hoppas jag att han har fel och att det kommer bli kanonfint trots att de inte gjorde en plastik på ryggen.
 
Vad jag i alla fall kan understryka igen är att det är mer smärta idag och att jag strax ska ta mig till soffan så kroppen får lite vila. Min svärmor kom till oss och sov här igår för att hjälpa till med barnen idag på morgonen. Det var välbehövligt kan jag säga. Imorgon kommer mamma och hjälper mig med dem på morgonen. Skillnaden då är dock att Marcus får jullov idag och kommer hem före lunch, medan Leo och Oliver ska gå på förskolan resten av veckan. Men det spelar ingen roll, för jag hade inte klarat av att ta hand om dem.
 
Vad gäller vägning och vikt, jag vet inte om jag sa det igår till er eller om det bara var något jag och Tomas pratade om, men jag kommer eventuellt inte kunna rapportera min vikt på måndag. Det beror på flera faktorer. Dels har jag väldigt mycket extra vätska i kroppen nu. Jag är till och med svullen i ansiktet (ska ta kort så ni får se) just nu. Sedan är också gördeln ganska tung + att min mage just nu inte fungerar. Så länge jag har massa extra vätska och inte kan gå på toa så är det inte så stor mening att väga sig då. Men kanske har det blivit lite bättre tills på måndag -julafton!
 
Åh vad jag längtar efter julafton! Jag ska berätta lite senare om hur vi firar
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0