det har kört ihop sig..

Idag är det som att gå i dimma kan jag säga. Jag har mer ont men framför allt är jag så extremt trött. Jag går in och ur sömn hela tiden här. Idag har jag bara suttit i soffan egentligen. Mamma kom hit med Marcus efter hans skolavslutning vid 10.30 och sedan kom min svägerska hit och var här i lite mer än en timme. Då passade jag på att få i mig lite att äta och så,  samt att hon hjälpte Marcus att berätta hur han skulle fixa sin lunch. Det mest knasiga nu är att inte kunna bära eller använda magmusklerna så att säga. Anna-Karin fick ta fram min lunch ur kylen till exempel,  sånt känns ju skumt. Sen känns det lite konstigt också att inte kunna hjälpa till hemma något. Jag plockade lite lätt men fick snabbt känna på att det nog var en himla dum idé och har därför fått ge upp och istället be min fina Marcus om hjälp. Men han har gjort det utan att klaga,  min fining. 
 
Om någon timme blir det fullt hus igen då Tomas kommer hem med Leo och oliver,  så vi får se hur kvällen blir. Jag kan inte förneka att jag har mer ont idag som sagt och det är inte så kul samtidigt som det är okay och det är ju mitt fel att det är så här nu om vi säger. Vad jag däremot inte är helt glad över är att det kört ihop sig lite imorgon när jag ska in på återbesöket och pappa som skulle åkt med mig måste jobba. Han sa att jag kunde åka med honom till jobbet först för han skulle köpa några möbler och jag kunde sitta i bilen bara, men jag vet inte om jag klarar att sitta i bilen så pass länge eftersom det inte är bara till sjukhuset och hem utan runt ett par timmar extra.. jippie. .. önskar det fungerat lättare för Tomas att vara ledig nu.
 
 


Kommentarer
smulan

Inte kul att ha ont, men har du ingen smärtstillande att ta? Min syster gjorde bara plastik på magen och det är jättebra även bakåt ryggen på henne.
Kom ihåg att inte överanstränga dig, det försämrar och riskerar läkningen. Inte kul att inte kunna göra nåt hemma, så har jag det jämt. Var längesen jag kunde diska, städa eller sånt. Men sånt kan man ju inte rå för.
Hoppas alt löser sig och att smärtan lägger sig lite snart:-) .
Kram

Svar: Vad skönt att höra. Jag hoppas det ser bra ut åt min rygg också. Hade hon också tappat massa vikt?Jo jag försöker att ta det lugnt. Jag är duktigare nu i alla fall och det är alltid något =)

Kram
Linda

2012-12-20 @ 19:28:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0