Deppig!

Usch vad deppig jag känner mig helt plötsligt. Jag sitter här på jobbet och längtar hem till familjen, så vi kan få fira Lucia. Jag älskar ju julen som jag kanske har nämnt. Det är verkligen den underbaraste tiden på året. Inte att förväxlas med sommaren som är den skönaste tiden. Jag njuter av solen och värmen, semester och mys. Men just julen är så fantastisk och underbar. Varför jag plötsligt känner mig så deppig mitt i all julmys och op-förberedelser (nu när allt är så bra menat) är för att när man pratar med kunderna i mitt jobb, så blir det mycket "nästa år, nästa år, nästa år" och då inser man att om kort tid är jul och nyår förbi och vi hamnar i en kall januari. Alla ljusen skal tas bort och vi skall få vada i slask i hundra år innan eventuellt och förhoppningsvis sommaren kommer. Så jag kände plötsligt att allting blev dystert. 
 
Har ni något ni ser fram emot som gör att det känns okay att december puffar förbi och nästa år närmar? Ska ni resa, göra något extra skoj eller projekt?
 


Kommentarer
EE

I de där slasktiderna kan jag lova dig att det kommer något som lyser upp tillvaron :)

Det största för mig nästa år är att jag tar examen och får börja jobba med det jag längtat efter i så många år :)

Svar: Jo så är det nog. Jag håller tummarna för det =)
Ja det är ju underbart!!! Jag är så himla glad för din skull angående ditt jobb och. Det är skönt att du trivs så bra =)
Linda

2012-12-13 @ 15:39:29
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Minendie

Jag ser fram emot nästa år. Det känns som att allt är på väg åt rätt håll i mitt liv och nästa år hoppas jag att det tuffar vidare åt det hållet. I februari fyller jag 30 och det ser jag fram emot, ingen åldersnoja här inte :) Men först ska jag njuta av jul och nyår, det är himla mysigt. Hoppas att du hinner njuta av helgerna. Än är det inte över så du kan fortfarande se fram emot dem :) Kram

Svar: HÄRLIGT! Det gör du rätt i att känna så för det är säkerligen ditt år, det tror jag också! Stor födelsedag på G också! Jag var gravid när jag fyllde 30, höhö. Nu när jag fyllde 31 i somras så var det inget speciellt som hände. Ska du ha någon stor fest eller så? Ja absolut, det är inte klart än och snart är det operation också och det ser jag fram emot =) Kramar
Linda

2012-12-13 @ 20:32:23
URL: http://minendie.wordpress.com
Anna

När man jobbar som lärare är december helt körd. Månaden springer förbi med betyg, avslutning av kurser och förberedelser inför en ny termin. Men trots det tycker jag ändå om januari, för vi går mot ljusare tider igen, även om det tar tid! :-)

Svar: Jag förstår! Hur känns det då? Är det som om man inte får njuta av jueln eller är det ett sätt att fira julen på? Om du förstår vad jag menar. Jo det är ju sant. Men jag tycker inte om när man tar bort alla fina ljusen och så är det bara mörkt när man ska till och från jobbet..
Linda

2012-12-13 @ 20:37:41
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Lena

Jag ska gifta mig näste år!!!

Svar: Ja!! Grattis till det! =D
Linda

2012-12-13 @ 22:09:20
URL: http://lenaslilla.blogg.se
Hannah

Som vi pratade om på fb så vet du vad jag längtar efter :) Men man får inte glömma allt fint som händer i början av året! Alla <3-ans dag, dagarna blir ljusare, första knopparna på träden osv... Hoppas du hittar tillbaka till ditt odeppiga jag!:) Kram

Svar: Jo jag vet, hihi och jag förstår =D. Nej det är sant så klart, det kommer fina delar av året så där i början =) Jag får försöka rycka upp mig lite =) Kramar
Linda

2012-12-13 @ 23:07:43
URL: http://hannahsviktigheter.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0