Vågar jag?

Det blev en powerwalk förut. Jag hade väldig tur för under den timmen jag var ute och gick så kom det stora droppar men jämna mellanrum, men när jag kom hem så öppnade det sig och det hälldes stora hinkar kan jag säga. Men jag är inte färdig med dagens träning än för nu när middagen har fått sjunka lite så är det dags för en timme på crosstrainern.
 
Sedan ska jag för första gången sedan jag började viktminska den 7e maj, äta ostbågar. Jag erkänner att jag faktiskt är nervös över det för jag brukar lägga på mig 1-2 kilon efter att jag ätit ostbågar. Det är dock så klart bara vätska och ytterligare en dag senare så brukar det ha försvunnit. Men nu är jag inte riktigt säker på hur jag känner om jag ser att jag går upp över detta. Tomas sa att jag kunde se det som gäster som jag inte haft på besök på länge. Det kommer vara underbart att ha dem här (=ostbågar är mitt favoritgodis) men efter ett par dagar reser de hem igen (= den extra vätskan är borta). Ja varför inte se det så. Hur som haver så tycker jag att jag är värd ostbågar idag för jag har inte hållit på att äta massa snask och sånt i sommar. Det var till och med tre veckor sedan jag smakade något godis, eller fika senast. Sen om det är er eller mig jag försöker övertyga om att det här är okay det vet jag inte. Men det är som jag sagt hela tiden i min viktminskning, jag går inte ned för att jag slutat äta goda saker, men jag gör det bara väldigt sällan
 


Kommentarer
Therese

hehe, jag hade inte lika bra tur... Hämtade barn på förskola när regnet bröt ut som värst. Vi var genomsura då vi kom hem, alla lager dyngblöta....

Lägg upp lagom mängd ostbågar och ät bara dem, så ska du se att det går finfint och såvida det inte är en hel stor påse så lär du knappt märka det på vågen tror jag. (Äter inte ostbågar själv så jag har ingen aning om hur vätskebindade eller inte det är..)

Svar: Åh usch vad jobbigt! =P Inte roligt när man får en ofrivillig regndusch. Jag åt lite ostbågar, men inte hela påsen. Kanske 2 tredjedelar. Men det bästra är att jag slutade äta för jag var nöjd och inte för att jag kände att jag inte "fick" det var skönt!
Linda

2012-08-17 @ 21:02:20
URL: http://fran100till60.blogspot.se/
alexandra

haha... jag åt just chokladpudding med grädde ( har dock planerat för det) Tycker det är viktigt att man faktiskt unnar sig i bland, det farliga blir ju när man unnar sig ofta...... tror inte det är hela världen efter de där 2 h och 20 minuter..hehe
kram på dig

Svar: Ja jag håller med, ibland måste man få unna sig. Gud så gott med chokladpudding! Nej jag får hoppa det inte blir så mycket trots lite ostbågar =) Kram
Linda

2012-08-17 @ 22:36:10
URL: http://mlbloggen.blogg.se
EE

Du är så duktig med träningen! Och vilken tur att du hann in innan det började ösa ner! Haha, det var kloka ord från Tomas :D

Svar: Tack så jättemycket! Ja, haha det hade inte varit så roligt att hamna i det regnet faktiskt =P. Ja han är duktig på att berätta saker bildligt =D
Linda

2012-08-17 @ 22:38:20
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Pernilla

Om du är sugen på ostbågar idag, så spelar det inte någon roll om det är oss eller dig själv du försöker övertyga... Är man sugen så ska det få vara okej. Det har vi ju bestämt! :) Det värsta är väl att jag blev jättesugen på ostbågar nu och vi har inga hemma :D Hoppas det smakade bra iaf!

Svar: Ja absolut, jag håller med dig (kanske var det mitt mentala jag ville övertyga, haha) Men jag åt kanske 2 tredjedelar av påsen bara. Eller bara, det var definitivt nog det. Det var jättegott, så nu hoppas jag slippa sota för det =P. Åh vad typiskt! Du får välja ostbågar som snask någon dag du ocksp =)
Linda

2012-08-17 @ 23:08:19
URL: http://skinnyjeans.devote.se
smulan

Vilken bra liknelse han kom med:) Tycker verkligen att du ska njuta av ostbågar om det är din favorit. Du har ju varit jätteduktig och jag tror man måste kunna hantera att äta allt men inte alltid för att kunna gå ner i vikt och främst hålla den sen. Att välja dom tillfällen man äter och då njuta. För som du skriver, ett par dagar och spåren efter dom är borta. Hoppas du åt dom och att dom smakade underbart!!

Svar: TAck det var gulligt skrivet av dig. Jag håller helt med dig. Jo, hihi jag åt dem och det var jättegott, så det känns bra. Så får vi väl se om det spelar in på vikten eller inte. Det är min absoluta favorit så det kanske var värt det en gång sådär =P Kram
Linda

2012-08-17 @ 23:44:41
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0