Vadå, redan?

Vad fort tiden går idag. Klockan är redan halv tre. För Tomas har dagen ganska nyss börjat. Han har aldrig under våra sju år som gifta, sovit så här länge.
Undertiden som han sov har jag hunnit med att göra lite nytta här hemma. Förutom att jag och barnen ätit frukost så hann jag också se ett avsnitt från serien Hart of Dixie, städa av samt köra ett entimmespass på crosstrainern. Jag trodde först att jag skulle behöva avbryta efter 30 minuter, för Leo vaknade från sin middagssovning, men jag lyckades få honom att intressera sig för tv där vi hade Trassel på.
 
Efter träningen pratade jag i telefonen med min väninna en stund och plockade sedan fram för att göra lunch. Då kom en nyvaken Tomas ned och skakade på huvudet och sa just det att han inte mindes när han sov så här länge senast (12.40). Men det var väl lika bra så somnar han inte mitt i middagen sen, haha.
 
I övrigt blir det nog ganska lugnt idag. Jag ska iväg med min pappa och plocka svamp om någon timme -om regnet håller sig borta (vilket vi hoppas) och sedan ikväll blir det nog en timmes träning på crosstrainern. Innan dess ska vi dock jobba lite med en ny låt, vilket alltid är roligt.
 
Jag hoppas att ni alla får en underbar lördag
 
Gårdagens powerwalk
 
 


Kommentarer
Pernilla

Vi var också ute en sväng för att leta svamp. Vi hittade dock inga och där vi sen tänkte leta var redan folk = lönlöst. Hoppas ni hittade desto fler :)

Svar: Åh men vad tråkigt! Ja nej det är ju värdelöst förstås. Jag hittade ca 1 kg idag. Pappa hittade lite mer än mig (men det här var första gången för mig). Men kanske blir det en sväng till sen så får vi se om man hittar nått mer =)
Linda

2012-08-18 @ 17:39:03
URL: http://skinnyjeans.devote.se
tina

Först vill jag bara säga att Jag tycker du är skit duktig

Är Själv inne på min 7:e dag med att förändra min kropp o livstid...
Jag kör med LCHF...
I september ska jag ställa mig på vågen för 2:a gången o hoppas att den ska visa minus 10 kg...
Hur lång tid tog det för dig att gå ner 10 kg ?

Jag tycker det är så svårt att veta om jag äter för mycket eller för lite..
Vad tycker du ??

Idag te.x

frukost :2 surdegsbröd,bregott,stekt ägg o tomater

lunch : en nutrilette med kaffesmak ( hade bråttom )
i vanliga fall brukar jag äta te.x kyckling o keso

middag : kräftor med ostbrick utan kexs

"efterrätt" : lite yoghurt med frysta bär

Jag känner mig inte hungrig o står mig på detta..
Tänker inte trycka i mig något mer idag...

Får motion av att ta hand om mina tvillingpojkar på 1 ½ år o sedan går jag en rask promenad på kvällarna

Tacksam för svar om vad du tycker om allt detta




Svar: Hej! Först och främst, härligt att du funnit motivation för en livstilsförändring! Jag kör inte själv med någon diet och LCHF har jag inte så mycket erfarenhet ifrån. Jag har hört både de som säger att det är fantastiskt och de som säger att det är rent livsfarligt. Själv tror jag på att man ska kunna äta allt i lagom mängd, däremot är jag helt för att alla måste göra som det passar dem själv. Så vitt jag kan se på din exempellista så äter du nog alldeles säkert bra saker! Jag skulle främst räkna kalorier om jag ville hålla koll ungeför på hur mycket jag åt, men jag ser inget som ser konstigt ut i alla fall. Skillnaden är att om jag skulle ätit enligt din lista så skulle jag ätit till frukost, bara en smörgås med tomat eller bara ett eller två ägg. Till lunch absolut en bar eller keso och kyckling, det är ju supergott och bra. Till middag om jag skulle äta kräftor så skulle jag nog skippat osten eftersom det innehåller mycket kalorier (dock skulle jag kunnat äta lite ost) och efterrätten tycker jag låter som nått jag skulle kunna äta också. Jag tycker att man ska äta tills man är mätt men inte mer. Dock kan det vara bra med ett lätt mellis på kvällen om man är hungrig. Jag tror att det kommer gå jättebra för dig om du äter så du blir mätt och ser till att bara äta godis och sånt en dag i veckan =)
Linda

2012-08-18 @ 19:32:25
Minendie

Hoppas ni hittade nån svamp. Det är ju så himla gott! Fin bild, du ser jättesmal ut.

Svar: Jag hittade ca ett kg =) Pappa lite mer än mig. Åh tack vad glad jag blir!
Linda

2012-08-18 @ 21:00:28
URL: http://minendie.wordpress.com
Anna

Vilken vacker bild! :)

Svar: Åh men tack, vad gulligt av dig!!
Linda

2012-08-19 @ 09:27:39
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Hannah

Jättefin bild på dig :) Skönt med en lugn dag ibland, men att gå ut och knalla i skogen är ju också träning :D

Svar: Tack så mycket! Ja absolut, det kändes i kroppen att jag hade gått omkring massa, så det var superskönt =). Ibland glömmer man nog vardagsmotionen tror jag
Linda

2012-08-19 @ 21:10:07
URL: http://Hannahsviktigheter.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0