Sanningen om huden

Anonym kommenterade angående det HÄR inlägget att jag hade fått mycket hud på armarna. Ja, det är så. Jag har fått väldigt mycket hud överallt faktiskt och är beredd på att jag nog kommer behöva göra något åt det sen. Jag kan dessvärre inte göra så mycket åt det nu. Hänget på magen kommer jag nog garanterat att behöva operera men däremot så har huden jobbat ganska bra med mig där och har dragit ihop sig mer nu, så magen är inte lika mycket russin som förut, dock så klart ett stort häng av hud. På benen är det också mycket hud, jag kan till och med greppa hud på vaderna där det på normala personer inte ska finnas att ta tag på. Lika så på underarmarna. På vaderna och underarmarna ska huden dock dra ihop sig som bäst, så jag är inte så orolig över de områdena.
 
Förutom magen så är mina stora orosmoment låren och överarmarna. Det är väldigt mycket hud där nu och även om det sakta men säkert drar ihop sig, så är det ett stort överskott just nu. Detta är ju trist eftersom det nog inte bara gör att jag väger något kilo mer än om jag inte skulle ha all den här huden, men också för att jag själv tycker att jag ser större ut än vad min vikt säger att jag är. Vid den vikt jag har nu så skulle jag nog närmast vara kraftig eller mullig, men inte så tjock, som jag fortfarande ser ut att vara. Sak samma ändå, jag är nöjd med och stolt över min kropp som jobbar så bra med mig. Jag är glad över att den går ned som jag vill och jag kan inget mer önska eller begära. Tills vidare får jag se det som ett bevis på min förvandling och min prestation. Jag har ju ändå tappat nästan 45 kg, på egen hand, så jag får vara stolt över det så länge, det med huden får komma senare. 
 
Här ser ni överskottshuden på min arm. Vrider jag på armen så ser man vart min faktiska arm går och vad som är hänghud. 
 
Även här så ser ni vart "min" arm går och vart huden börjar. Som ni säkert förstår är inte det här så väldigt roligt för mig..
 
Så mina armar (både under och över) ser ju väldigt mycket större ut än vad de är eller skulle vara om det inte varit så himla mycket hud på. Armarna har alltid varit mina komplexområden. Jag skäms även nu väldigt mycket för dem, även om det blivit bättre
 
Huden jag kan greppa om underarmen är heller inte så lite och det som gör att den också ser större ut vad den är (se på undersidan av underarmen, på bilden ovan)
 
Jag greppar huden på vaden
 
Jag vet att jag har stumpbyxor på mig här men jag känner inte att jag vill eller vågar visa den nakna sanningen. Här ser det ändå inte lika illa ut som det så klart är, men här har ni massa hud på låret. Utan strumbyxor är det MYCKET värre..
 
 
Det ser som sagt väldigt lite ut när jag har strumbyxor på mig, men det duger så ni får se ändå. Inte speciellt kul.. och utan strumbyxor är det MYCKET värre
 
Magen, men den är mindre russin än innan ändå
 
Ja, det är ju inte så roligt heller egentligen men bättre än förut tror jag
 
Så nu har ni fått se det som jag inte tycker är så roligt med min kropp, med undantag för att jag inte ville visa er hänget på min mage, så ni får hålla till godo med russinmagen istället. Som ni då säkert förstår är det här det som är jobbigt med min viktminskning och som kommer i vägen för min chans till den kroppen jag önskar jag kunde få och till mitt självförtroende. Men än har jag åtminstone 25 kg kvar tills jag gått ned till målvikt och sen ska huden få jobba med att dra ihop sig minst ett år, innan det är klart så mycket det kan bli. Därefter får jag bestämma mig hur jag ska hantera dessa områden.
 
 
 


Kommentarer
smulan

Du har ju gjort ett jättejobb och kroppen har också gjort det. Det är ju självklart att det blir lös hud. Inte kul, jag vet, för min sjukdom gör att min hud är övertöjbar och har väldigt svårt för att dra ihop sig. Men jag tycker det är helt rätt av dig att gå ner klart och sen vänta och se vad huden klarar av.
Det är starkt gjort att lägga ut de här bilderna:) Du är jättefin.
Ha en bra dag!

Svar: Tack så mycket! Vad glad jag blir av dina ord. Det är ju så klart jobbigt att visa upp hur mans er ut när det inte ser så bra ut, men jag kände att jag kunde visa så folk vet hur det kan bli. Jag hoppas det ska dra ihop sig något i alla fall. TACK!! Tack det samma =)
Linda

2012-08-03 @ 12:05:10
URL: http://blogg.amelia.se/smulan
Susanne

Grymt imponerad av din resa. Började följa din blogg för ngn månad sen. Shit va duktig du e.

Kram

Svar: Hej! Vad roligt att du är här och läser. Tack ska du ha! Jag kämpar på och det är en bit kvar, men det börjar närma sig i alla fall och det är ju skönt. Vad gullig du är, tack så jättemycket! Kram
Linda

2012-08-03 @ 12:33:52
URL: http://Soldesign.blogg.se
Pernilla

Jag kan förstå att du tycker det är jobbigt! Men det är nog klokt av dig att vänta ett tag och se vad som händer. Du har trots allt gått ner väldigt mycket i vikt på kort tid, så huden har väl inte riktigt hunnit med i omställningen. Det kan ju hända att den hinner i kapp så småningom - i alla fall till viss del! Jag hoppas det åtminstone, så du slipper operation, även om det såklart är ett väl förståeligt alternativ. Men håll ut! Än så länge kan mycket hända!

Svar: Tack ska du ha! Jag hoppas som du säger att huden ska komma ikapp sig lite. Jag tror ändå chansen finns för de mesta av ställena. Det är väl mest högst upp på insidan av låtren, överarmarja och själva hängbuken/tjejmagen som kan bli problem. Men av dessa tre så hoppas jag helst att armarna drar ihop sig för magen kan man ju operera ganska lätt och låren kan man ju dölja. Armarna inte lika lätt. Men vi får se hur det blir sen. Det är ändå inte förrän om nått år =) Tack för peppande ord Pernilla!
Linda

2012-08-03 @ 17:03:35
URL: http://skinnyjeans.devote.se
E

Ja huden drar ihop sej med tiden så vänta så får du se. Ge det tid. Det är ju inte kul att OP bort hud så om man inte lider av det så låt det vara. Är nog mest du som ser det. Kläder döljer ju det man får lära sej vad som döljer hud , hud kan man dölja men ej en övervikt tänk på det.

Svar: Nej absolut, så är det ju och det håller jag absolut med om. VArför jag funderar på ev op sen är ju för att kunna gå i linne ex utan att skämmas och för att slippa köpa större byxor eller så för att dölja det jätteväcket på magen. Men som sagt vi får ju se vad som händer sen! =)
Linda

2012-08-03 @ 18:57:45
E

Ja huden drar ihop sej med tiden så vänta så får du se. Ge det tid. Det är ju inte kul att OP bort hud så om man inte lider av det så låt det vara. Är nog mest du som ser det. Kläder döljer ju det man får lära sej vad som döljer hud , hud kan man dölja men ej en övervikt tänk på det.

2012-08-03 @ 18:57:46
E

Ja huden drar ihop sej med tiden så vänta så får du se. Ge det tid. Det är ju inte kul att OP bort hud så om man inte lider av det så låt det vara. Är nog mest du som ser det. Kläder döljer ju det man får lära sej vad som döljer hud , hud kan man dölja men ej en övervikt tänk på det.

2012-08-03 @ 18:57:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0