Illa, jag mår illa -efter chokladasken i mun jag råka spilla

Åh usch vad illa jag mår. På riktigt illa alltså. Jag vet också varför. Det är eftersom jag åt ganska många bitar från chokladasken. Det var säkert 15 bitar sammanlagt, kanske till och med någon mer. SÅ mycket godis har jag inte ätit sedan innan jag satte igång igen efter jag ammat Leo så långt att det var ok att starta. Jaha, den som gapar efter ,mycket. Vad har jag lärt mig av detta? Jo att dela på en chokladask mestadels jag och Tomas, tillhör det förgångna. I fortsättningen tar jag godis som vanligt, så det blir lite lätt och lagom mängd. Sedan kan jag sätta på att jag binder lite vätska av detta också, så hurra gör jag nog inte när jag ska ge er veckans vikt.
 
Just det. Att bero på veckans vikt så funderar jag på att byta dag på det, till fredagar istället. Jag kan dock inte riktigt bestämma mig
 


Kommentarer
C

Hej gumman!
Känner igen känslan av illamående..... Som tur är lär man sig av saken och som du skriver bättre att äta lite ibland och då får man inte dessa "frossar" tillfällen ;-)

Kram ♥

Svar: Ja men verkjligen. Blä! Nästa gång jag ska äta godis blir det på mitt vanliga sätt, så jag slipper illamående och sånt =) Kram <3
Linda

2012-09-01 @ 10:01:05
URL: http://carusasviktblogg.wordpress.com/
Pernilla

Värsta sortens illamående! Men visst är det konstigt hur mycket mindre sötsaker man tål efter att ha varit utan dem ett tag? Jag åt inte godis på tre år och sen när jag började äta det igen, så fick jag 1. JÄTTEONT i tänderna redan efter första godisbiten. Det ilade i dem. Det gick över efter en stund, men ändå! 2. Jag mådde illa och kände mig helt skakig. Läskigt ändå när man tänker på vad socker gör med ens kropp. Jag vill inte sätta upp förbud mot någon sötsak i dagsläget, men jag ska aldrig tillbaka till hetsätning av det i alla fall! Jag förstår din känsla till fullo!

Svar: Men usch! Att det blev sådan stor reaktion. Nu får du inte så längre väl? Jag äter ju fortfarande socker men i mycket mindre mängd. SOm du säger, det är skumt vad det kan ställa till med i kroppen! Nej usch, jag förstår inte att man ens kunnat vräka i sig så mycket godis. Jag åt verkligen mycket
Linda

2012-09-01 @ 14:36:48
URL: http://skinnyjeans.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0