Gårdagen

Hallå där! Vilken underbar gårdag det var.
När jag hade skrivit så började vi göra oss i ordning och lämnade sedan barnen. Oliver och Marcus hos Tomas syster och Leo hos min syster och hennes sambo (Leos Gudfar). Sedan åkte vi förbi Mc Donalds (första gången sen innan jag började viktminska 7 maj som jag ätit nått därifrån) Jag tog en QP utan bröd med morötter och cola zero, så jag tror det var ganska lugnt med kalorierna där. Sedan åkte vi raka vägen till Ann-Christine och riggade upp och soundcheckade. När vi var klara med allt så började folket komma och det var supermysigt med lite mingel och fördrink först.
 
Till mat fick vi pastasallad (men jag som inte tål gluten fick vanlig sallad) och skinkpaj (även där en glutenfri). Vi satt blandat till maten och det var roligt. Ann-Christine hade satt ut lappar för att vi garanterat skulle beblanda oss. Jag hamnade bredvid Ann-Christines festman, två av hennes gamla skolkamrater, Susanne och Sanna, hennes storebror Andreas och en Stefan. Vi pratade mest os och sport, mycket trevligt.
 
Efter maten körde vi strax över en timme med lite soft mingelmusik, så folk skulle kunna komma in i stämning och mingla lite, innan det det blev fest på allvar. Vi tog paus i någon timme innan vi satte igång igen och då blev det riktigt roligt. Ordentligt drag. Det dansades, hoppades och sjöngs med för fullt. Min mamma kom upp en stund och filmade med min mobil, men det är så konstigt för i mobilen så ser jag filmen, men när jag lägger den på datorn blir det bara ljud och ingen bild. Jag förstår inte alls varför, men det blir så ibland med filmerna. Jag ska i alla fall se om jag får någon ordning på det där så jag kan visa lite klipp.
När vi hade kört alla låtar och tackat för oss så började det ropas "en gång till", vilket var så himla roligt så vi körde på tre låtar till innan vi slutade för kvällen och umgicks med de andra på festen en stund, innan vi gav oss för kvällen någon gång mellan 1 och 2.
 
Det fick bli en taxi hem för det var visst lite runt under fötterna och mörkt i skogen på vägen hem. Halv 4 var vi hemma i alla fall och det var skönt att få krypa ned i sängen.
 
Idag när jag vaknade så orkade jag egentligen inte vakna. Japp, jag lyckades bli bakis (kan bero på att jag drack 7 mellanöl och 3 glas vin under våra 12 timmar där. Ja fast inte när vi spelade så klart för då är det inte bra att vara onykter). Det gav dock tack och lov med sig till klockan var 13 ca och då var vi och hämtade Leo. Marcus och Oliver blev hemkörda av Anna-Karins (Tomas syster) man Mattias.
I övrigt har det inte hänt något idag, vi går lite på halvfart här hemma. Vi tog en promenad tidigare och pojkarna fick cykla. Nu blir det handbollen och sedan lite middag
 
 


Kommentarer
EE

Det låter ju som ni har haft en helt underbar kväll och natt!! Och fint väder på det också. Tur att bacillerna höll sig borta! Verkar ju som det inte hade kunnat bli mer lyckat :).. Och VAD FIN DU ÄR! Tycker du har så himla fint hår :)

Svar: Tack det var toppenroligt (men lite mindre kul med baksmällan idag på morgonen haha). Tack men åh du är så gullig och nu blir jag både rörd och generad. KRam!
Linda

2012-08-12 @ 19:22:31
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Tweety

Ni verkar ju haft det hur mysigt som helst :-) Skönt att ha en lugn dag idag. Fin du är på bilden, snygg tröja. Peppkram

Svar: Tack det var jätteroligt och bra =D Det är så roligt när det blir lyckat med spelningar =) Tack ska du ha! Tomas tog den på mig innan det kom igång. Ja jag gillar den faktiskt, min syster köpte den till mig i Dubai. Peppkram tillbaka
Linda

2012-08-12 @ 19:52:46
URL: http://tweety26.wordpress.com
Pernilla

Det verkar ju som att det blev en väldigt lyckad kväll tillslut :) Jättefin bild på dig för övrigt :)
Det hade varit kul att veta vad ni brukar spela för typ av musik? Hur ser en spellista ut för en kväll? Hur länge har ni spelat tillsammans? Jag har egentligen tusen frågor kring det. Kan du inte göra ett musikinlägg någon dag? :)

Svar: Ja det blev toppen tack och lov =D Det var riktig tur att jag inte blev sjuk. TACK Ska du ha! När vi har en spelning ute på till exempel ett bröllop eller en fest så kan folk välja lite vad de vill ha. Så det kan vara något man diskuterar. Annars brukar vi köra ganska blöandat. Det är allt från Roxette till Bon Jobi och Creedence. Så det är lite olika. Vi har även med en del eget nu mer. Vi har spelat tillsammans sedan vi träffades. Vi började i november-december 2004 (träffades i oktober). Den 5 januari hade vi vår första spelning ihop. Jag kan absolut göra det =D Vad skulle du vilja att jag skriver om i det?
Linda

2012-08-12 @ 20:12:32
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Pernilla

Det hade varit kul om du skrev ett inlägg om hur musiken har varit en del i ditt liv. För jag vill minnas att du har skrivit att du alltid sjungit? När började du sjunga och hur har resan sett ut till idag? Typ något sånt :)

Svar: Ok! Men absolut det kan jag göra :-D
Linda

2012-08-12 @ 21:08:43
URL: http://skinnyjeans.devote.se
C

Åhh, va skoj att allt gick bra på spelningen o fin du är på fotot :-)
Grattis till invägningen, det gick ju bra ;-)

Kram

Svar: Åh tack vad gullig du är! Det gick jättebra =). TACK Ja inte trodde jag att det skulle bli så mkt trots alkoholen så jag är ärligt talat förvånad (vägde mig inte igår)
Linda

2012-08-13 @ 18:40:43
URL: http://carusasviktblogg.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0